Jag älskar från och med nu " Let´s Dance ".


Herregud, vi har suttit i soffan och gapskrattat jag och sambon.
Det kommer inte gå att sluta titta på " Let´s Dance " om det ska fortsätta så här.
Det är inget DANSPROGRAM längre.
Det är ju ett HUMORPROGRAM.
När Let´s Dance började för några år sedan skulle ju juryn var så UBER-SERIÖS...

Nu är det rena rama munhuggningen mellan David Hellenius och juryn.
Dom är ju SÅÅÅÅÅ KUL...
Dom har ballat ur liksom, vid varje bedömning.

Delar av juryn har börjat älska Magnus Samuelsson, Världens starkaste man...
Mest ÄLSKAR TONY Magnus.
Och jag älskar när David mobbar Tony och Magnus.
Här slängs det gliringar om högre poäng om vissa saker genomförs osv.
Jag älskar Tony för att han vågar VARA bög i ett famljeprogram.
Jag älskar Magnus, trots lite Homofobi i början lajar med, och snart är redo att GIFTA sig med Tony...
Magnus har ju  dessutom lite " Läderbögsvarning ".
Den där Vallevalrossmustaschen ger honom den HELT RÄTTA LOOKEN.

Så till Magnus armar.
Dra åt pipsvängen, dom ser inte VERKLIGA ut.
Dom är ju GIGANTISKA...
Han har armar som mina lår, sa jag till sambon...
" Han har armar SOM MINA LÅR ", sa sambon då.
Ok då, du har rätt..
För en gångs skull ;)

Och Tony...
När Elisabeth Höglund dansat...
Ber henne rätta till korsetten, för PATTARNA SITTER SNETT...
Jisses.

Men den som kvalar in som " Sköningen nummer 1 "är iallafall Carl-Jan...
Mannen med SÄLHÄNDERNA.
Vad vi skrattade förra veckan när ena jurymedlemmen tog upp hans handrörelser.
Och David sa : Carl-Jan har blivit en säl...

Idag tyckte juryn att det såg ut som han hade tränat att dans i en TÄNDSTICKSASK...

Vi dog av skratt...
Och så hade han minimerat handrörelserna genom att han satte armarna i kors och stoppade in händerna...
Inga sälhänder här inte.
När han hade fått sina poäng av juryn, som slutade på en 6 :a säger han...
Inte OVÄNTAT :
" Sex é alltid trevligt "...

Så när vi trodde allt var över...
Sist in på dansgolvet, HASSE ARO.
Ord är ÖVERFLÖDIGA.
Det var det ROLIGASTE jag sett på länge!!!!
Vi skrattade och skrattade och skrattade...

Jag fick tårar i ögonen av Hasses moves.
Och BYXORNA uppdragna upp till hakan...
OM NI MISSADE DET, se reprisen eller gå in på nätet.

Någe mer TAFATT, fast med SCHWUNG och inlevelse får man leta efter.
Mr Efterlyst tog kvällens dans-humorpris.
Sticka lugnt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0