Miss Bean.

Igår gjorde jag ett stort misstag...
Mr Bean har ni säkert sett allesammans och Miss Bean...
Det är JAG det.

Jag skulle äta lunch igår.
Stekte upp lite okryddat och osaltat kött.
Kändes ju hur tråkigt som helst.
Speciellt nu när mina smaklökar är finemang igen.

Så tånkte jag att en REJÄL BÖNSALLAD till blir gott.
Jag ville ha mer proteiner som mättar.
Bönor brukar jag inte äta så ofta.
Bönor och kikärtor innehåller nämligen väldigt mycket naturligt NATRIUM.
Men eftersom maten var osaltad så lyxade jag till det med bönor till.

Jag åt vid 12.
Vid 13.45 skulle jag hoppa i mina jeans och gå och hämta sonen.
Kändes trånga.
Var lite svullen om magen.
När jag hade rört på mig, promenerat fram och tillbaka till skolan, med tajta byxor...
Kändes det ännu mer svullet.
Hem och i mysbyxorna igen.
Pysslade med sonen, så tröttnade han och jag satte mig att virka.
Magen bullrade på och VÄXTE.

När jag satt kändes det bättre.
Så fort jag gick upp och rörde på mig började det göra ont.
Framemot 17 var det ett INFERNO så fort jag reste mig.
Det blev TÄTA BESÖK på " hemlighuset " ;)
Går ju bra när man är själv typ...

Så fick vi först 2 vänner som kom förbi, snickesnackade någon ½ timme.
Dom försvann och nästa gäng dök upp.
Jag fick dra på mig min STOR-FUL-MYSTRÖJA.
Jag såg GRAVID UT!
Och infernot innobords ska vi inte snacka om.

Än värre blev det när vi skulle fika och äta godis.

Lite SOCKER & KAFFE i en redan GASFYLLD mage...
Big No-No, kan jag säga.
Jag kunde se mina TARMAR och deras små TARMSOLDATER jobba för HÖGTRYCK nere i min mage.
Dom måste varit helt hysteriska vid det här laget...
Neeeeeej, inte SOCKER OXÅ!!!!
ALARM, alarm!!!!
Högsta BEREDSKAP, alla TARMSOLDATER till HÖGKVARTERET!!!!
KATASTROFLÄGE UTFÄRDAS...

Jag åt inte mycket men jag var så himla sur med allt det där GOTTIGA som jag skulle unna mig nu på en fredag...
Och så hade lunchen FÖRSTÖRT allt!
Jag åt som sagt lite ändå.

När våra vänner stack vid 22.45 hade jag så stor mage och så GASFYLLD att det var ett under att jag inte LÄTTADE OCH FLÖG ut i rymden.
Jag = en Zeppelinare...
Det kändes som läge att värma min riskudde, krypa ner i sängen och få vakna nästa morgon och hoppas att allt var borta.
GASEN alltså.

Jag vaknade i morse och...
Katastrofläget var UNDANRÖJT.
Hur vet jag inte.
Tarmsoldaterna gjorde antagligen sitt jobb och GASEN försvann.
Sambon gick och la sig vid 04 på morgonkvisten.
Jag vet INTE om det hade MED MIG att göra ;)
( ha, ha )

Vad lärde jag mig av detta ?
Inge mer BÖNOR, vare sig för hyn eller min mage !
Sticka lugnt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0