Mössa.

Vilken luuuugn dag vi har haft idag.
Vi har bara varit hemma.
Sonen sa vid 13-tiden :
Kan jag ringa en kompis ?
Visst, ring du...
Det gjorde han aldrig.
Vi har liksom bara inte orkat göra något.

Jag har börjat på en mössa.
Detta ska bli spännade att se vad det blir för resultat.
Det blir en " GRUNGE-mysse ".
Jag har inte samma garn eller virknålsstorlek som mönstret, så jag har fått improvisera.
Kan bli bra, kan bli en flopp.
Jag använder restgarner så det är ingen katastrof om det blir fel.
Bara tid som går till spillo ;)
Blir den bra, så blir det flera mössor i finare garner.
Blir den dålig, börjar jag om.

Vi har kollat på film.
Först en barnfilm, " Space Chimps " tror jag den hette.
Inget vidare bra.
Sen såg vi " Hancock ", lagom bra action.
En som jag kunde tänka mig iallafall.

Har inte ätit något mer GASBILDANDE idag ;)
Magen känns lite plattare och inte så bråkig.
Imorgon är den nog NORMAL igen.
Hoppas jag.

Nu ska jag natta sonen.
" Min " vecka är redan över och det känns, BLÄ...
Jag har haft en FANTASTISK PUSS-vecka.
Dvs jag har tillåtits PUSSA sonen hela tiden när jag velat.
Han har varit UR-GOSIG.
Nu får jag krama ur det sista ur pussandet och gosandet ikväll.
Nästa gång han kommer kanske det är MYS & GOS-förbud igen.
Sticka lugnt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0