Myseftermiddag.

Vilken mysig söndag vi har haft.
Vi har varit på bio med våra vänner.

Det var inte direkt vad jag hade väntat mig i filmväg.
Det var verkligen en SAGOFILM, en RIKTIG saga.
Inte en "FUNNY-HA-HA-film" á la Madagaskar eller Kung Fu Panda.
Utan en saga.
Jag tyckte den var gullig och mysig på något sätt.
Lite gammeldags.
Ganska lugnt tempo.
Desperaux / musen / huvudpersonen var så söt.
Jag satt nästan och önskade att jag var 7 och drömde om en egen liten tam mus som kunde tala.
Hm...

Omdömet från barnen löd :
Skitdålig och Inge vidare...
Men ändå hade dom saker att kommentera och tycka om filmfigurerna, så den fastnade och engagerade lite iallafall.

Efter filmen tog vi oss till Bageriet och fikade.
När vi kom in var stämningen ganska tyst och lugn bland dom som var där.
Så kom vi in och då blev det HÖGRE VOLYM kan jag säga.
" MAMMA, jag vill ha det och det och det OCH Mamma... "
Kidsen hojtade så det stod härliga till.
Ja, ja LUGN, hojtade vi tillbaka.

Så fort barnen fått i sig sin varma choklad och dajmtårta :
" Ska vi gå nu ? "
Eeeh, nä, sa mamma 1 och 2.
Nu får ni lugna ner er lite...
Tyckte vi och sippade på våra "lattar" .
Ingen rast ingen ro.
Jag fiskade upp mobilen så fick dom turas om att spela lite spel en stund och vi fick en liten tidsfrist till ;)

Lite orutinerat av mig faktiskt.
Jag brukar alltid ha med mig "Uno" eller ett mini "4 i rad" i väskan.
Det brukar vara en perfekt FÖRDRÖJARE när man är ute och fikar.
Men, till nästa gång är det med igen ;)
Nu ska vi käka middag.
På allt godis och fikande.
Sticka lugnt.


Kommentarer
Postat av: Liza

Jag går gärna en "förbered-dig-för-rastlösa-barn"-kurs hos dig vid tillfälle ;) Jag som tyckt jag var fiffig har inet ens tänkt på att ha ett Uno nerpackat i väskan/jackfickan. I worship you! ;)



Kramar från Mamma 2 ;)

2009-02-02 @ 17:46:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0