Now we´re talking...

Äntligen...
Now we´re talking...
Eller walking kanske jag skulle säga.
Jag har ju schemalagt mitt sportande den här veckan för att komma igång ordentligt.
Mån, ons, fre avverkat, och så bli det söndag.
NU är det JAG igen ;)
Och så himla pigg jag känner mig.
Plus att jag vill komma ut tidigare på mornarna.
Idag drog jag iväg med sonen redan 7.30 till skolan.
Perfekt.
Då kom jag hem 09.00 och inte lämnar hemmet 09.00 och kommer hem 11.
Ju tidigare desto bättre.

Enda kruxet är att jag behöver nya joggingskor.
Dom jag köpte senast, köpte jag i början på juni -08.
Nu är dom REJÄLT STUMMA även att gå i.
Jag får köpa nya när jag får lönen med "Storhelgstillägget " på.
Då blir det nya dojs.

Så till en bild på sonen...



Den här finfina "ögonförmörkaren" fick jag av en kompis för några år sedan.
En kompis som vet HUR VIKTIG MIN SÖMN ÄR...
Den hänger i sovrummet på min garderobsdörr.
Den säger väl typ allt som behöver sägas OM MIG.
" The bitch is slepping " och Gud nåde den som väcker en SOVANDE BITCH ;)
Sonen tycker den är helfestlig.
Jag med.



Så till den däringa JEANSKJOLEN son jag köpte istället för nya gardiner...



Tror ni att det känds som att den kommer bli tillbaka lämnad eller?
Nä....
Det kommer den TYVÄRR inte.
Den satt Ap-snyggt även dagen efter, hemma.
Jag är KÄR.
Gardinerna får vänta...

Så till George Bush.
Snabba kast här i min blogg.
Jag såg delar av hans avskedstal i morse på nyheterna.
Kommer väl att se mer under dagen och kanske analysera mera.
Men...
För det första stod han och nästan hånlog under talet tyckte jag.
Skulle vilja använda det engelska uttrycket " SMIRKY " men jag vet inte hur det stavas riktigt.
Hånlog, hånfullt, överlägset...
Så sa han i en del av talet :
 
"Att han tagit ett eller annat jobbigt beslut men som gett resultat i slutändan.
Irak...
En muslimsk diktatur som nu blivit en VÄN I MELLANÖSTERN... "

Jag satte nästan kaffet i halsen.
Av alla SJÄLVGODA GRISAR måste väl Bush vara den VÄRSTA???
Vem skrev det där åt honom och varför läste han ens upp det ?
Han borde skämmas.
Nog för att han fick bort SADDAM HUSSEIN, IHOP med en massa andra länder.
Han var inte själv att klara den bravaden.
Men...
Sen drog sig land efter land sig tillbaka och Bush forsatte skövla land och  Irakier.
Och amerikaner.
USA/Bush dödat fler Irakier och Amerikaner än Saddam gjorde på flera år.
Jag återkommer säkert när jag hört mer av den där LÖGNAREN.
Sticka lugnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0