Omdöme...

När OMDÖMET sviker en person i känsliga situationer och personen ifråga inte fattar att man gjort eller sagt fel...
Vad gör man?
När en person inte FÖRSTÅR, fastän personen är NORMALBEGÅVAD, vuxen och smart...
Vad gör man?
När en person lägger över sin skuld och skam på den som försvarar...
Vad gör man?
När en person spelar MARTYR och ser sig själv som offret fastän personen trampat rejält i klaveret själv.
Vad gör man?
När en person inte förstår vad GOTT OMDÖME innebär och kan skilja på vad man ska behålla för sig själv eller dela med sig av...
Vad gör man?

Jag brukar inte vara den som gör dom djupa analyserna på min blogg men idag ställer jag dom här frågorna utan att lämna ut något mer...
Det finns TVÅ personer som inte har med varandra att göra alls som jag skulle slå något hårt i skallen på.
VAKNA!
INSE!
TÄNK!
Den ena har fått sina "fiskar varma" men FÖRSTÅR INTE...
Trots att man förklarar, förklarar och återigen förklarar...
Då blir man ARG!
Så finns det en som har gjort sin omgivning så förvånad, förtvivlad, förbannad och till sist VANSINNIG av ilska.
Där har det inte budskapet heller gått fram.
Maktlöshet är det man känner.
Ilska.

Jag har gjort mina misstag i livet och det bästa med det är att JAG LÄRDE MIG EN LÄXA VARJE GÅNG!
Bränt barn skyr elden, iallafall i mitt fall.
Jag gör aldrig om ett misstag om det blivit katastrof.

Men när man vet att man gör FEL och ändå FORTSÄTTER, vad är det för fel???

När man vet att man SAGT FEL och ÄNDÅ förnekar, trots bevis, vad är det för fel???

När man sviker förtroende och ändå inte fattar, vad är det för fel???

Jag fattar inte hur vissa människor fungerar, faktiskt.
Och jag är SKITFÖRBANNAD rent ut sagt.
Nu lämnar jag detta.
Jag kan ändå inte skriva rent ut vad det gäller.

Så skulle jag till P-mötet.

Cyklar förbi Indiska och ser att dom har PANGPRISER på gardiner.
Köp 2 längder och få 75 kr i rabatt.
Ok, och dom som har bruna, fina gardiner som jag vill ha till vardagsrummet.
Dom jag har är så solblekta på utsidan att jag bara vill få bort dom.
Längderna i brunt, 149 kr styck och minus 75...
JEPP, dom skulle jag ha.
TROTS MYCKET DÅLIG EKONOMI även denna månad...
Hade räknat på att jag ca hade 1000 kr kvar till lön om jag köpte gardinerna.

Jag tog en vända i butiken fastän jag inte skulle / kunde köpa något i övrigt.
Hittar en DÖSNYGG jeanskjol.
Jag har två favvo-jeanskjolar i två olika modeller men nu hittade jag en TREDJE i helt annan modell än dom jag har.
Tänkte :
Hoppas den sitter Ap-fult...
Det gjorde den ju naturligtvis inte.
Den satt Ap-snyggt ;)

Där stod jag.
Gardiner som känns MYCKET viktigare än YTTERLIGARE en kjol.
(  kjol i mycket fin modell ;)
Gardiner, kjol, gardiner, kjol, gardiner, kjol, FAN att man måste välja, gardiner , kjol...
Kjol.
Nu måste jag på mötet.

Så köpte jag en kjol.
Trots FATTIGSTATUS.
TROTS att det var behövligare med gardiner.
Jag ska prova och se imorgon om den verkligen  var så snygg som jag tyckte på Indiska.
Kanske den är Ap-ful imorgon och jag byter till gardinerna.
Risken är MINIMAL, om jag känner mig själv rätt.
Sticka lugnt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0