Rita.

Så gick jag ner till morsan.
Sonen satt där och det var rittävling.
Dom skrattade järnet när jag kom in i köket.
Vad skrattar ni åt, frågade jag ?

Vi ritar, sa sonen.
Vi skulle rita av saker här i köket och sedan gissa vad den andre ritat.

Jag ritade av STEKPANNAN där borta, sa mamma.
Sonen tittade på teckningen och utbrast :
" Men mormor, har du RITAT EN SNOPP??? "

Jag tittade på teckningen...
Ja, inte var det likt en STEKPANNA...
Det var faktiskt mer likt en snopp.
Lite "Papphammar varning" där på morsan.
Ungefär som när Papphammar skulle rita den där väderkartan och vara Väderpresentatör.

Jag kan meddela att varken jag eller sonen har ärvt våra KONSTNÄRSTALANGER av mormor / mamma, den saken är klar iallafall.
Sticka lugnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0