Ronny & Ragge.

Alltså jag vet inte riktigt hur jag ska ställa mig till en " SAK " som dykt upp.
Eller rättare sagt TVÅ figurer...
Nämligen Ronny & Ragge...
Dom med "Fåååårrrrrden" ni vet.

Sonen har via två kompisar upptäckt Ronny & Ragge.
Och CITATEN haglar här hemma...

" Men för Faaaaan Ronny "
" Ska vi PÖKA "
Listan är OÄNDLIG kan jag säga.
Och uppvisningarna av en JUCKANDE Ronny eller Ragge.

Hur han har hunnit lära sig allt som har med Ronny & Ragge att göra på 5 dagar hos pappa fattar jag inte.
Eller så har han kollat länge och PLOCKAR FRAM det nu?

Alltså jag vet inte, men det är så HIMLA STÖRIGT.

Jag fnissar liksom när jag hör dom där gamla citaten när han drar dom.
MEN...
Jag tycker inte riktigt att det är lämpligt att han ser på det / dom eller slänger ur sig deras citat.
Vad tycker ni???
9 år och PÖKA liksom...
Nja...

Så när vi gick till skolan i morse.

"Mamma, du, PÖKA är det liksom när man...
Eehum, harkel, ja du vet...
Sån´t som vuxna gör, du vet, barn och sån´t ? "

Mmmm, precis, sa jag.
"Aha, men varför säger dom PÖKA? "
Slanguttryck...
" Mhm, fnissar till, dom är så KUL mamma... "
Nja, inte min humor.
( Nähä, och varför fnissar JAG då ? )

Sticka lugnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0