Tack Shaggy!

Idag TACKAR jag SHAGGY, som VERKLIGEN räddade min dag till ett GLAD dag :)

Sonen åkte ju som sagt.
Städ.
Mörk dag och snö.
BLÄÄÄÄÄÄ.
Idag kändes det som om snön måste bort SNABBT igen.
Den härliga, magiska dagen från igår bara försvann.

Jag började städet med lite rock, men blev på dåligt humör.
På med en bland-cd med lite reggae.
Jisses vad humöret steg.
Dans-städ idag igen alltså ;)

Så kom SHAGGY och svängde loss med SUMMERTIME!
Då DJÄKLAR steg humöret plötsligt upp på topp.
" Anti-Repeat- Madde " blev så sugen på att höra en gång till när låten var slut, så det gjorde jag.
Och en gång till...
Sen satte jag låten på repeat och fortsatte städningen med svängade höfter.
Helt emot mina principer.
Den ÄR JU SÅÅÅÅ BRA & så härlig att man vill krama hela världen...

Helt plötsligt var det VINTER ute men SOMMAR inne.
MÖRKT ute men SOL I SINNE.
KALLT ute, VARMT inne...

Och så börjar man att längta...
Efter sommar och sol.
Efter gamla goda tider på gamla Kallis med ett sjysst reggaecoverband ( kanske Roxanne ),  fritt från TÖNTIGA Stekare, en god drink och en stol i skuggan.

Längta efter SALSABAREN på Munken där man verkligen FICK DANSA precis som man ville till HÄRLIG musik och svängade rytmer.
Ååååååh vad jag önskar att åtminstone SALSABAREN fanns kvar!!!!
Man kunde svetthångla under en dans, vicka på höfterna utan en tanke på vidare bekantskap.
Sträcka armarna mot taket och bara blunda.
Steppa loss i gud vet vad, och ingen brydde sig :)
Åååh, varför tog dom bort mitt FAVVO-ställe???
Det var så NICE där...

Jag blev så sugen på en tripp till Jamaica, Västindien, whatever och sitta i en skön bar på stranden och sippa på en " Pina colada " .
Sand och strand.
Lyssna på Shaggy, Marley och njuta av livet...
Idag har jag verkligen bara SPRUDLAT av lycka tack vare Shaggy.

Till och med så mycket att jag vill dela med mig.
Titta under LÄNKAR, där ligger, SHAGGY / Summertime.
Gå in, LYSSNA och bara njut.
Videokvaliteten är inte den bästa med tanke på att det är Youtube men låten hörs mycket bra.
Bry dig inte om att det står en hoper halvklädda brudar och dans-juckar bredvid Shaggy.
Det hör liksom till.
Låtsas att det är DU när du var 19 ;)
Lyssna, njut och dröm dig bort.
Blir man inte glad och lycklig så vet inte jag vad som får en på gott humör!

Snart är det SOMMAR ;)

För övrigt, innan jag släpper ämnet...
En sak jag tänkt på dom senaste åren är :
Vart tog reggaemusiken vägen på stans alla uteställen???
Det finns väl inget som är så avkopplande, svängigt, avstressande som reggae???

Något jag hatar är denna "populära " LOUNGE-MUSIK  som strömmar ur högtalare på restauranger sommartid.
HÖGT, stressande och AVSKYVÄRD musik i mina öron.
Jag vet att det är trendigt och hippt...
Men det är INTE BRA.
Intetsägande SKVAL.
OCH....
Det spelas oftast för hög volym.

Nä, fram för den svängiga reggaen och bort med Lounge-musiken.

Jag lämnar er med orden :
Peace, Love and REGGAE...
Gå nu in på länken och lyssna på Shaggy.
Get the summer-party-feeling ;)
Sticka lugnt.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0