Tråkig promenad.

Gud en så´n trist promenad det blev idag.
Grått, smutsigt och BLÅSIGT.
OCH...
Mycket folk.
Många var ute och rörde på sig, det var oväntat.
Det brukar det aldrig vara på en söndag vid 9-tiden...



Roligare bild än så här blev det inte.
Jag var mest inställd på DÖD ( dötråkig promenad då alltså ) så när jag såg den här VY´N, då fick jag helt plötsligt Stephen King i huvudet....
??????
Jag vet...
Låter ju helt knäppt men jag såg bara ett TRÄSK i Amerikas södra sumpmarker.
"SWAMPLAND" , Louisiana kanske.
Köldknäpp och ett LIK där borta i det frusna vattnet...
John Fogrety sjunger någonstans i bakgrunden : " Born on the Bayou"...

Ja, vilka VISIONER man kan få...
Bara av en trist promenad.

Nu är jag nyduschad och satt på mig myskläder.
Jag ska till jobbet och jobba natt.
Det som är skönt med att jobba natt en söndag är att det händer inte ett smack så man kan ha myskläder på sig även på jobbet ;)

Så pratade jag med Miss Sophie igår...
Sa till henne att jag SAKNAR henne.
Jag sa också att jag kommer inte SPONSRA några "HEJA-ROP" längre för att hon ska vara kvar i Stockholm.
Nu får hon flytta HEM igen.
Finns inga BRA jobb, säger hon.
BLÄ...
Finns det VISST det.
Jag ska nog HITTA ett bra jobb åt´na.

Hon sa nå´t roligt förresten...
PÖSMUNKEN...
Sen säger jag inget mer ;)

Så pratade vi om FLISAN...
Hon hade läst inlägget och frågade hur det var med minnet...
Det var tydligen HON & JAG som HÄMTAT Flisan...
Och...
Jag hade frågat henne om hon kunde skjutsa mig och " HÄMTA EN GREJ " i Tingstäde.
Först påväg ut hade jag talat om för henne vad mitt MISSION var...
Hämta en HUNDVALP...
Miss S hade blivit DÖ-orolig att hunden skulle kissa ner bilen.
Just det ja...
När jag tänker efter var jag så UTSKÄLLD av " folk i min närhet " så att jag la ner snacket OM hunden nästan direkt...
Minns iallafall att jag fått en föreläsning samma dag som jag var tvungen att hämta hunden av " Brukshunds-experten " ang att ta hem en valp förtidigt.
MEN....
Så valde jag tyligen ett LÄMPLIGT offer som inte hade en susning om vad som skulle hämtas...

Nu har jag fått fika gäster.
Vi skrivs imorgon.
Sticka lugnt.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0