VÅRLIKT.

Ena dagen SVINKALLT och -10 i vinden...
Idag 5 + och vårlikt...
Då blir jag glad :)
Jag skulle vara fullt nöjd om detta var den vinter som vi fick nöja oss med.
Antar att det blir en del STARURAR ändå framöver som man får stå ut med.
Men hellre det än VINTER, all winter long...

Har plockat bort julgran och julsaker idag.
Tog en timme, jag hade ju inte så mycket framme.
Egentligen skulle sambon göra det, med det vet jag hur det blir med den saken...
När HAN vill...
Och det misstänker jag att det landar framemot MIDSOMMAR i så fall...
Han har ju varit ledig i TVÅ dagar och VILJAN har tydligen inte infunnit sig ens då.
Tjugonda knut, då ska granen ut...

Han har suttit FASTKLISTRAD vid DATORN.
" MIN stora hobby " som han påstår ;)
Inte direkt...
Mest HANS stora hobby.

Läste faktiskt en RAPPORT ( I love rapporter ;) från ett " gäng forskare " som forskat i det där med JÄMNSTÄLLDHET.
I ämnet " Hur många barn man har om man är ett JÄMNSTÄLLT par... "
Forskningen visar...

Att par som är JÄMNSTÄLLDA, dvs, jobbar båda två, sköter HEMMET båda två osv..
Oftast har FLERA barn än ETT.

Par som inte är jämnställda, jobbar båda två, den ENA sköter hemmet...
Inte har mer barn än ETT.

Helt logiskt och JAG förstår VERKLIGEN varför...
Varför skaffa sig MER att göra när man redan har FULLT UPP?????

Som ni förstår i MITT fall, blir det inga fler barn...

Jag köper inte ARGUMENTEN, " DU JOBBAR MINDRE än mig ", längre..
Jag har MER än heltidsjobb.
Jag sköter mitt jobb, mitt HOBBY-JOBB, hem, städning m.m.

Jag passar BRA in i deras FORSKNINGSRESULTAT!

Nu ska jag sticka till jobbet.
Sticka lugnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0