Varit på stan...

Sonen började febrilt ringa runt till kompisar här runt lunch.
Ingen kunde leka...
Ååååh...
Besvikelsen var stor.
Jag skulle ner på stan och lämna tillbaka ett överkast.
Frågade om sonen skulle hänga på.
" Kan vi gå till Lekstugan då" , undrade han.
Jo, det kan vi göra sa jag men du får handla av dina egna pengar.
"Mmmm".
"Kan vi gå och fika varm choklad på vårat ställe oxå ? "
( vårat stället är Bageriet ;)
Ja, det kan vi göra, sa jag.

Sagt och gjort.
Det blev Indiska, Lekstugan och ner på Bageriet...
Smockfullt.
Märtas då, sa sonen.
Nej, men vi kan kolla Skafferiet, det är ändå med vägen hem, tyckte jag.
Smockfullt.
Vi drog hemåt istället men gick in en snabbis på Bertholdsson & Holm.
Jag fyndade nya kaffeskedar!!!!
Sååååå söta och bara 10 kr styck.


Sonen valde EN LÅNG sked till sig själv oxå, som han ska ha när han dricker varm choklad.



Så när hon som äger affären lägger ner dom i en påse säger hon :

" Det här är ju precis DIN STIL, dom kommer passa jättebra i ditt kök! "

????????????
Eeeeh, jaha, och det vet HON???
Så ofta är jag faktiskt inte inne och handlar där, rör sig om kanske 2 ggr per år till mig själv... 
JÄDRARS VILKEN KOLL hon måste ha på vad JAG och kanske andra av hennes kunder har för STIL!!!!!!

Hon är JÄTTETREVLIG så det är inte det!!!!

Men att säga, " Det är precis din stil och att det kommer att passa i ditt kök " kändes....
Hm, ja, lite konstigt.
För hon har ju aldrig varit i mitt kök...
Hon kanske har FOTOGRAFISKT MINNE, vad vet jag...

Jag är nöjd med mina nya skedar iallafall :)
Sticka lugnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0