Åsso kaninen med...

Åsso får jag åka med kaninen till "doktorn" imorgon.

Jag satt här och gullade med Leo.
Ser att hans andra öga också håller på och blir infekterat.
Jahapp...
Ringde till tre veterinärer och tog den billigaste.
360 kronor för att undersöka vad det är för fel...
Och så tillkommer väl MEDICINER på det!!!!

Ja, inte så mycket att be för.
Jag kan ju inte bara låta Leo sitta där och bli blind!!!!

Känns ju inte troligt att det är "drag" längre eller att någon petat honom i ögat för då hade ju inte båda ögonen blivit dåliga.
SUCK!
Skulle inte förvåna mig om han har myxomatos iallafall :(
Men...
Jag ska inte jaga upp mig för det heller.

Inte för sonen ÄNNU, och inte för kaninen.

Kaninen får jag väl köpa en ny om det skulle vara SÅ illa.
Kostar ANTAGLIGEN mindre, än att behandla.
Inte för att vara hjärtlös nu,  jag ÄLSKAR vår lille kaninprins...
Men kaniner finns det gott om, pengar MINDRE, och jag vet ju bara vad Flisan kostade i veterinärkostnader och då var hon försäkrad.

Sambon undrade vad det kommer innebära för sonen OM han har skolios eller diskbråck.
Jag VET EJ...
Och inte tänker jag ta reda på det via nätet heller!!!
Vis av ERFARENHET.
Jag väntar tills doktor eller röntgen talar om vad fortsättningen blir, om det blir.

När jag gick in på nätet, OBSERVERA VÅRDGUIDEN, när MISSTANKEN fanns att jag hade fått Rosacea...

Då blev det inte roligt.
Detta var alltså INNAN jag kommit till "Hudmottagningen" och fått en ordentlig diagnos.
Då stod det att läsa att på VÅRDGUIDEN :

Rosacea var en OBOTLIG HUDSJUKDOM som INTE GICK att BEHANDLA.
Det fanns inga verksamma mediciner eller krämer.
Osv...
Det var bara att lära sig att leva med att se ut som ett ACNEMONSTER typ.
Då var det bara ETT ALTERNATIV kvar för mig kan jag säga, med tanke på hur jag såg ut just då.
Och det alternativet var HÖGKLINT!

Nu behövde jag ju tack och lov inte hoppa från Högklint, för DET FANNS JU MEDICINER och krämer för rosacea.
Och även laserbehandling om det skulle bli SÅ ILLA.
Så plugga på om skolios och diskbråck, det vill jag helst inte veta något om förrens jag vet BU eller BÄ!

Sambon tänkte precis gå in och kolla nätet nu.
Påminde honom om min feja.
Han skiter i det han med.

För övrigt har det öppnat en liten KORVKIOSK mittemot oss!

??????????????????

Hur tänker han, undrade just jag och sambon.
En korvkiosk mellan TVÅ MACKAR, Statoil och Shell.
Som BÅDA säljer KORV plus en massa annat i matväg.
Verkar inte SÅ SMART!
Får se hur länge han blir kvar.
Idag spöregnar det ju och han står bara rakt upp och ned i sin lilla låda...
Inte en kund!
Stackarn.
Sticka lugnt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0