Blandad dag!

Idag har det varit en blandad dag.

Jag har har hunnit med mycket...
Började dagen med lite GARAGEARBETE :)
Dammsög lite först.

Min kusse med man tittade in en sväng och vi gaggade en stund.
Och Idolen sponsrade min verksamhet och köpte en "Skibum/Åremössa"
Han kommer vara HELT RÄTT på "Bolaget" om han har den myssen på sig där ;)
Och skaffar en SCARF också.
Då passar han även in ute på Furillen.
Klockrent ;)

Målade det sista på väggen, fyllde i lite och jämnade ut.
Målade hyllor.

Så satte jag mig att virka.

Min HÖGRAVIDA vän kom...
Och imorgon eller dom följande tre dagarna kan hon få barn!
Föda barn, menar jag.
Herregud, jag blev helt till mig, och känner mig väldigt NERVÖS...
Varför JAG nu skulle vara NERVÖS är ju obegripligt...
Det är ju inte JAG som ska föda barn, men jag är allt lite pirrig för hennes skull och att allt ska gå bra.
Jag känner mig också väldig GRÅTMLD och rörd av någon anledning.
Mycket känslor blir det.
Vi har ju känt varandra i 34 år iår, så det är ju kanske inte så konstigt.

Sen drog jag iväg och mötte Miss Sophie och vän.
KALLIS, After Beach stod på schemat.
Duojag :)
Sol, MYCKET FOLK idag.
Bra tryck och BRA LÅTAR!!!!
Idag blev det ÄNTLIGEN Metallica och Enter Sandman!!!
Det var bara att rådigga och svänga med.

Och svängde gjorde det.

När bandet spelade "Kärleken är evig" så stod jag och Miss S och dansade...
Tills jag började GAPFLABBA...
Herregud, vi körde "Lilli & Sussi dans" RAKT AV!!!!
Jisses.
Hade nog inte reflekterat över våran dans om inte jag sett självaste "Lilli & Sussi" igår på Allsången.
Jag skrekviskade till Miss S att vi faktiskt körde L&S dans.
Vi SLUTADE tvärt.
Och sedan var det SVÅRT att ta upp den tråden igen.
Danstråden ;)

Och den där VAKTEN jag misstänkte hade käkat GLOPULVER igår...
Han hade käkat GLOPULVER idag med.
Och..
Det var på MIG han glodde.
:(
Tyvärr.

Först såg jag honom stå vid scenen och hade FRI SIKT och han glodde på MOI.
Nä, nu inbillar jag mig, han kollar BARA ut över PUBLIKEN så att det inte startar något bråk eller nå´t...
Mhm...
Så kommer Miss S kompis ut från damernas och då hängde han på bort till OSS.
Jaha...
Då tänkte jag att:
Han spanar på HENNE för hon var väldigt urringad.
Skönt!
Icke då.
Han ställde sig PRECIS bakom och VRÅLGLODDE på...
Mig.
Fan.

Miss S sa :
"Jag riktigt känner hur det BRÄNNER här bakom."
Jag svarade:
Ja, nu KLAPPAR jag i takt med musiken på min BAK / RUMPA med det FÖRLOVADE FINGRET!
Dvs , det finger jag har förlovningsringen ;)

Och så klappade jag takten på baken och klappade händerna i precis lagom höjd så att han skulle se min ring.
Då ställde han sig UPP I BAKEN på mig!!!!!

Vände mig om MYCKET irriterad, och blängde.
Då försvann han.
Vilken FJANT!

Åsso bandet då´ra :) :) :) :)
Dom é välan för GOA!

Idag vinkade jag och Jonas till varandra.
Tummen upp till Anders.
Och så fick jag SKÄLL...
Jag RÅKADE vara TVUNGEN att hålla för ÖRONEN vid ett tillfälle...
 För att det GNISSLADE något väldans under ett gitarrsolo (eller något liknade) när Anders höll gitarren framför förstärkaren (?).
Det TJÖT.
Jag höll för öronen.
Och SÅ SYNLIG tyckte jag nog INTE att jag var.
Men...

" Lägg av, håll inte för öronen alltså!
Då har du INGET på en rockkonsert att göra"...
Skälldes det ut i micken ;) ;) ;)

Oooops, ut åkte fingrarna och SORRY, försökte jag mima.

Men det lät inte bra alltså...
Just det där gnisslet.

Så fick vi en överraskning.
Jag hade ju tänkte mig att det var FÄRDIG-AFTER-BEACHT för mig iår.
Nu när "Duojag" spelade sin sista After Beach idag.
Fast det hade dom minsann inte gjort.
Dom spelar en extra spelning imorgon!!!!
Så det är bara att pallra sig ner imorgon igen och stå där och gunga lite moget, avslappnat.
( inge lilli&sussi)
Och komma ihåg att INTE hålla för öronen!
Det är inte speciellt ARTIGT ;)

Och så var jag på väg hem.
Upp för Hästgatsbacken bar det.
Mitt i satt det en liten kille, i sonens ålder, på en pall med ett litet bord framför sig.
Han hade målat VÄRMELJUS.
Som han sålde.
"Vill du köpa ljus?", frågade han när jag passerade.
Vad kostar dom?
"10 kronor."

Ja, herregud, inte kunde jag gå förbi och INTE KÖPA ett ljus, när han satt där och var så söt.
Så försynt och blyg.
Hade sambon i luren.
Vänta ett tag, fick han i örat.
Om jag har tio kronor så ska jag köpa ett ljus av dig.
" Hoppas du har..." sa han tyst.

Jag hade och jag köpte ett litet målat värmeljus.
Bestämde mig för att när jag INVIGER mitt lilla konstnärs/foto/vävstuga/drejar/skaparplejs...
Då ska jag PREMIÄRTÄNDA det fina lilla ljuset.
Ljusköpet har fått ett syfte!
Jag ska nog ha BANDKLIPPNING också.

Kanske jag ska höra med Landshövdingen om hon kan komma och inviga ;)

Så var jag NÄSTAN hemma.
Då kom min granne och skulle gå och köpa kol.
Vi började prata om både det ena och andra.
Tiden gick...
Och hennes stackars man och barn SVALT säkert ihjäl där hemma ;)
Jag tror jag bjuder in dom på lite INVIGNINGS-KLIPPA-BAND-CERMONI nästa vecka.
Det blir kanon :)

Nu ska jag virka klart min SUPERGRAVIDA-SNART-MAMMA-BÄSTIS present.
Bebeisen kan ju ploppa ut imorgon.
Då måste hon ju få sin överraskning!
Sticka lugnt.












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0