Cirkus!

Så hann vi med att gå på cirkus också...
I regnvädret.



Mamma / Piff var laddad.



Hästar som gör KRUMBUKTER ;)



Katter som gick på lina.
Och en av katterna ramlade ner, från ett rep som den höll på att klättra upp i.
Den var HÖGT uppe och skulle klättra upp till sin Tränar-Tant som satt uppe i en trapets, och katten slant...
Damp i backen med ett BRAK, men klarade sig och sprang iväg.
Tränar-Tanten satt bara kvar i taket och log ansträngt...

Morsan sa :
"Hur länge ska hon sitta kvar där uppe och flina?
Katten har ju försvunnit."
Hm...
Kan man ju undra.



Åsso små hundar, som gör HUNDTRICKS ;)



Och akrobater.

En av tjejerna gjorde också en tabbe.
Svårt att veta om det var INÖVAT eller på riktigt.
Men jag tror inte det var inövat.
En liten tjej skulle kastas mellan en man och en kvinna.
Kvinnan skulle ta emot och orkade nog inte.
Lill-tjejen ramlade i backen, MED LIVLINA dock.

Kändes lite för mycket för mina nerver ;) med ett katt-tapp och ett flick-tapp.



Så var det slut...

Fast den här bilden tog jag i början av cirkusen för det gick inte att ta kort när det var slut...
 FY vad folk är OHÖVLIGA alltså!
Hur är folk uppfostrade?
Innan cirkusartisterna ens hunnit tacka för sig, gått sitt ÄREVARV i manegen och kommit ut bakom skynket, så började folk resa sig och GÅ!!!
Mitt, när cirkusdirektören pratade sina sista ord!
Så himla taskigt, ouppfostrat och brist på etikett.
Vad är det för djävla sätt?

Hinner man inte ut till sin BIL ändå?
Eller varför rusar folk iväg innan det är klart?
Först ut och du kommer på 3:dje plats i bilkön ut...
OK, om man gör det när man är på BIO kanske, och man inte är så himla intresserad av eftertexterna...
Men på cirkus, med RIKTIGA människor som arbetat framför en.
Dålig stil, tyckte både jag och morsan.

Och regnet bara öser ner.
Men nu gör det inget, för nu ska jag gå och lägga mig.
Och längta till att min ORDINARIE sjalmodell ska komma hem.
Så jag kan plåta ;) vid min nya vägg.

JIPPIE!!!!!!!!
Så glad så det är inte klokt.

Och så ska jag med sonen till röntgen imorgon.
Får vi se vad DET visar.
Sen åker han till sin far.
En vecka med sonen, har som vanligt gått alldeles för fort.
Sticka lugnt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0