Det har gått i ett...

Djäklar, här har det gått i ett idag...

Jag kom iallafall iväg till veterinären.
Det visade sig vara Håkan Onsjö, känd från "Veterinärerna" på tv!!!!
Jag blev helpaff, trodde han höll till ute i Hemse...

Vi kom dit och "skrev in " Leo hos Håkan ;)
Vi satt ute i väntrummet/affären och hade två STISSIGA hundar som dels ville komma åt varandra och dels komma åt och lukta i Leo´s bur...
Han kröp ihop som en liten boll och satt och skakade.
Stackarn.

Så fick vi komma in till "Doktor Håkan" och berätta hur det stod till med lille prinsen ;)

Han kollade ögonen, tog fram en salva, vi pratade om orsaken till ögoninflammationen, han trodde mest på SÅGSPÅNSTEORIN eftersom jag hade utslag på händerna av det.
Det kan finnas terpentin och annat olämpligt i sågspånet, så bort med det sa han!
Borta ;)
Han tyckte tidningar i botten (har jag ju redan) och halm och så byta varje dag.
Nu har han ju HÖ som golvmaterial och det gick bra det med.
Jag måste fixa HALM....

Och så fick JAG lite skäll...

Eller jag berättade att vi fått Leo i hittelön och att jag inte riktigt hade koll på "Do´s & Dont´s" när vi fick honom.
Då skällde han först på att uppfödaren bara säljer en kanin utan information.
Nja, men det var EN MELLANHAND som gav den till oss.
Då tyckte han det var DUMT också.
Jamen det var ju JAG som tackade JA utan att tänka efter, så då är det nog mest JAG som är dum,sa jag...
Jag har fått ta lite pö-om-pö här...
Då tyckte han att SÅDANT ska man minsann tänka efter först för BARNEN tröttnar så himla fort...
Bla, bla, bla...
FÖRELÄSNING med RÅGE, kan jag säga ;)

Fast jag tog inte illa upp och han vart lite mildare i tonen när jag sa att JAG verkligen skulle hem och PLUGGA på KANINKUNSKAP nu!!!
Och att JAG nog var den som var MEST KÄR i kaninen hemma vid oss.
Jag KOMMER INTE TRÖTTNA iallafall, sa jag.
Bravo, sa han.

Sen pratade vi vaccinering och kastrering, vilket det kommer bli.

Sonen och hans vän kommer inte kunna starta kaninfarm med Leo iallafall.
Tyvärr...
Men som med katter så blir dom betydligt lugnare och inte så "bitvänliga" om man kastrerar dom.
Nu är ju Leo lugn, men han är ju å andra sidan inte riktigt könsmogen ännu.
Så, i augusti knipsar vi bollarna ( eller vad man nu knipsar ;) på Leo.

520 kronor gick veterinärkalaset på för övrigt!
=(
Hade jag inte haft min käre sambo som sponsrat mig med 200 hade detta inte blivit kul!
Jag hoppas VERKLIGEN att inga fler OFÖRUTSEDDA utgifter dyker upp nu, för DÅ blir det inte roligt.
Vi får tyvärr leva på VATTEN & HÖ (bröd) till nästa lön from imorgon...
För ikväll ska vi ju ut och äta!
Sen blir det...
TAJT!
Kattmat kanske funkar, kostar ju inte så mycket på ÖB.
Undrar hur ens andedräkt & bajs luktar då???

Sen drog jag och morsan till sopsorteringen.
Hem, gick till garnaffären och fixade mera garn.
Satt en timme i trädgården och virkade.
NU ska jag duscha.
Pijuuuuu.
Sticka lugnt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0