En av dom bästa dagarna i mitt liv.

Den bästa dagen i mitt liv var när jag födde min son...

Den andra bästa dagen i mitt liv, är idag!!!!
Jag tror aldrig i hela mitt liv att jag varit så lycklig som idag.
Aldrig har mitt liv känts mitt liv så komplett som det gör idag.
Aldrig.

Dagen började med en promenad.
Under promenaden ringde min bästis man.
Dom hade fått sitt efterlängtade barn.
En dotter.
Lilla Lykke.

Jag började vrålgrina och vart så glad för deras skull så det var inte klokt.
Och så fick jag prata med min vän.
Som hade en hickande lite bebis i famnen.
Så djävla underbart...
Jag ville bara springa bort och krama och pussa på dom alla tre.
Jag var ju nästan runt hörnet på sjukhuset.

Men jag får ha lite tålamod så att dom hinner vila upp sig lite.
Jag får väl vänta några dagar ;)
TÅLAMOD.

Kom hem, pratade med en annan vän.
Hon och hennes dotter skulle komma över på fika.
Jag stack till ÖB och köpte glass, vaxduk och ett förkläde.
Kom hem och la vaxduken på arbetsbordet i garaget.
Gick upp i mitt arbetsrum och plockade ut mina målargrejor.
Inte allt, men en del...

Lite kommer jag bära fram och tillbaka.
Men det gör inget.



Jag tror inte någon fattar hur det känns...
Jag har min egen ateljée.
Något jag längtat efter i hela mitt liv.
Jag har ett ställe där jag kan skapa, kladda, måla, dreja, fota...
Eller VAD FAN JAG VILL.
Helt sjukt.

När jag fått bort Joars gamla säng, så åker drejskivan och ugnen ut också.

Jag pysslade iordning.
Min vän och dotter kom.
Sambons vän kom.
Vi fikade, åt glass.

Så kommer lilla granntösen Emma.
Och vi hade PREMIÄR jag och Emma.
I ateljéen.
Jag fotade och Emma modellade.
Vi gick hem till Emma och kollade efter lämpliga kläder.
Tillbaka i garaget.
Klädde, kammade Emma...
Och så fick hon vara spotan, med LITE regi.

Blev hur bra som helst.
Minus en sak...
Jag behöver bättre ljus.
Men det ska jag ordna när jag får lön.
Närbilderna blev jättebra.
Längre ifrån blev inte bra.
Men det ska jag fixa.
Ett litet smakprov...







Ja, sötare än SÅ HÄR...
Det kan man nog inte bli.
Om inte Emma blir modell när hon blir stor, då ska jag äta upp min gamla fårskinnspäls!!!!
Dessa bilder, plus några fler blir...
Signerat.se nästa :)

När vi hade fotat klart...
Målade vi lite.
Fram med lite KOL och skaparlust.
Och där stod vi...
Emma och jag.
Inget märkvärdigt alls...
Men i mitt hjärta var det FRID.
Det är allt jag kan säga.
FRID och lycka mina vänner!

Knatade hem med Emma.
Stack iväg till Atterdags och handlade.
Jag och sambon joinade Piff & Puff i bersån och åt middag.
Dom knaprade på ost och kex.
Passande för två små ekorrar ;)

Och jag sa till sambon innan vi gick ut att det här var en av dom bästa dagarna i mitt liv.
Jag sa :
Jag har dig.
Jag har Joar.
Jag har mamma.
Ett hem där jag trivs.
Jag har en bod där jag kan sälja mina ALSTER.
Jag har en ateljée.
Jag har ALLT just nu som jag alltid har önskat mig i hela mitt liv!

Bättre än SÅ HÄR...
Det blir det inte mina vänner...
Inte för MIG iallafall.
Nu ska jag gå och lägga mig som en mycket lycklig kvinna.

Vad som händer imorgon...
Det händer imorgon :)
Sticka lugnt.





Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad underbart roligt med bebisen. Du får gratta föräldrarna från mig.



Om dina alster. Jag måste komma förbi när jag är på ön så jag får handla lite.

2009-07-25 @ 11:47:25
Postat av: Bloggaren Herself

Jag ska hälsa!!!!

Kanske jag får lägga ut en liten bild när jag träffar henne...

Och DU ÄR VÄLKOMMEN att komma och shoppa ;)

KRAM så länge =)

2009-07-25 @ 19:25:25
URL: http://stickqvick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0