Gjort stan...

Jag och sonen har gjort stan i 2 timmar.

Piju.
Så mycket folk. så mycket KÖ...
Trots fint väder!
Åk ut på TOFTA SÖDRA för faaan ;)

Jag har shoppat lite pysselgrejor.
Typ pärlor, broschnålar, kalligrafipenna, sidenband, nålpåträdare, ja, pyssel som sagt.
Sonen var med och han var inte heller STRANDSUGEN idag :)
Skönt.
Vill inte ens åka på ett eftermiddagsdopp.
Det blir alltså en skön eftermiddag i bersån, i skuggan.
Sonen kollar Disneychannel.
Fastän solen skiner.
Men vissa dagar ÄR DET HELT OK för mig, om man har hållit igång mycket.
Vi slappar med andra ord ;)

Stan var fylld av...

SMÅTJEJER och småkillar och en och annan BRATS.
Som gick runt i...
Bikini-överdel och minishorts.
Alternativt...
Bara badshorts om man är kille.
Och luktade gammal...
Fylla.
Sur öl...
Tanborste och dusch hade varit på sin plats ÄVEN om man ska till PLAYAN sedan ;)

Diskussionerna VAR HÖGLJUDA i köerna där vi stod, om kvällens/ nattens eskapader, vem som knullat ( ursäkta ) med VEM och vem som ska bjuda på cider idag...
På Kallis.
GÄSP.
Jag börjar bli gammal.
Jag ville HELST hålla för öronen på sonen, men TITTADE STRÄNGT på småflickorna som stod och GAFFLADE.
( KÄFTEN... )
( There are CHILDREN here... )
( Fattar du inte vad jag säger fastän jag försöker TÄNKA åt ditt håll att du ska hålla SNATTRAN??? )
( Nej, tydligen inte...)
( Suck ;(

Orkar inte höra någon fjantig STOCKHOLMS-PINGLA-DIALEKT en gång till denna veckan...
För då kräks jag.
ANTI-TURIST, javisst ;)

Jag längtar tills dom KLOKA turisterna kommer tillbaka.
Eller finns det KLOKA turister???
Nej, det finns det nog inte.
Jag vill ha ÖN för mig själv.
Jag börjar bli FOLKISLK igen, brukar ALLTID inträffa JUST den här tiden på året...
Vecka 29.

Nu ska jag printa ut nya visitkort.
Dom har gått åt :)
Sticka lugnt.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0