Idag har det varit rekord...

Idag har det varit rekord i saker att göra och att mingla med släkt och vänner...

Jag skall ta er igenom det i REKORDFART ;)
Jag hade lite tid för mig själv på morgonen och gick ut och målade i min ateljée.
Duschade.
Så hade kusin Jenny med nytillskottet i släkten kommit, lille Martin 3 månader ( tror jag han är ca ),
och hälsade på.
Även Morbror Don Corleone och Moster Mette.
Det blev prat och mys med Martin.
Vilka ögon säger jag bara!!!
Vilka ögon.
Stora, vackra, kloka ögon.
Han somnade så fint i min famn :)
Hur lugn och söt som helst, men så var han tydligen mätt också och då är det lätt att slumra in ;)

Så pös dom iväg.
Då fixade jag med räkningar.
Iväg och posta dom, för jag gör inte sån´t via internet.
Hm...
Kom jag på att jag inte hunnit med någon lunch.
Över till Statoil och köpte en DAJMSTRUT.
Bättre än inget
Satte mig på trappen och väntade på Miss Sophie.
Vi skulle till BB och se våran väns lilla bebis!
Sof kom och hämta mig, ner till Las.
Vi gick in till HAVSKORRIDOREN utanför BB, och där satt dom.

Då började jag tjuta!
Och vännen grät.
Och Miss S också.
Och jag vart HELT TAGEN!
Jag finner liksom inte ord för vad jag kände.
Det kändes så djävla stort och mäktigt att hon satt där med sitt lilla pyre i en plastlåda.
Jag bara blev så TAGEN!!!

Lilla Lykke var så liten och så söt att det bara KNEP i hjärtat.
En liten docka.

Tog en massa kort både på både Martin och Lykke idag, men tyvärr frågade jag ingen av föräldrarna om jag fick lägga ut dom här så...
Några bilder blir det inte.

Miss Sof släppte av mig vid affären.
Jag handlade, gick hem.
Kom hem, packade upp.
Gick till tygaffären, handlade band och mönster.

Kom hem då var Morbror och Moster här igen.
Fika.

Sonen och hans far kom...

Så kom kusin Jenny och man in en snabbis till.
Precis när dom gått så kom min kompis och hennes dotter.
Fota sjalar stod på schemat!
Piju...

Då dök Nybyggarkusinen med vän upp!
Dom skulle handla STICKADE MÖSSOR!
( Jag får VERKLIGEN tacka släkt och grannfrun för att ha dragit min VINST till rekord den här månaden...
Och inte nog med det...
Jag fick en beställning på en sjal imorse :)
Dom fick roa sig själva när dom handlat klart för jag var tvungen att pysa ut och fota min lilla modell.

Fotade.
Och när jag var klar med det så hade Moster Puff kommit och kusin Calle.
Jag tog en macka och försökte varva ner i bersån...
Helt omöjligt!
Plockade in tvätt.
Plockade undan i lägenheten.
Tagit en dusch till.

NU...
Är jag helt slut.
Jag ska gå igenom sjalbilderna.
Och sedan...
DÖ i sängen.
Sticka lugnt.



Kommentarer
Postat av: Anonym

Kul att du gillade kajakinlägget! Du har ju en kusin som är kajakproffs, fråga om en pröva-på-tur. Kul att hela släkten är samlad. Hälsa alla från oss och ha en kul fest i helgen.

2009-07-27 @ 21:07:20
URL: http://citypappa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0