Inte så bra...

Jag och Xkroken har varit hos sjukgymnasten med sonen...

Det gick inte så bra...
Jag hade velat komma ut därifrån med lite minde oro och istället kom jag ut med MER ORO.

Sjukgymnasten började med lite fixande och kollade, tryckte och vred.
Sonen fick säga vart det gjorde ont och jag berättade lite om vad vi pratat om dom senaste dagarna.
Och att jag faktiskt liksom hans Bonusmamma sa till mig igår började minnas ganska LÅNG TID tillbaka att sonen klagat vid TILLFÄLLEN att han haft ont i ryggen.
Och nu snackar vi ÅR här.
Ett eller två... 

Så fick sonen ställa sig upp och böja sig framåt.
Jag satt rakt framför sonen och ser hans rygg när han böjer sig fram.

Herregud, han ser ut som "XX" tänkte jag, och kände hur det bara knöt sig i magen.
Ryggen är ju helt sne och krökt!!!

Jag hade en vän under min uppväxt som hade SKOLIOS.
Hon var liksom lite sne i ryggraden, och såg ut som hon hade en puckel på ryggen varje gång hon böjde sig fram.
Sonen såg EXAKT likadan ut.

Jag satt tyst först med tankarna på min barndomskompis, men när sjukgymnatsen kollade böjningarna i ryggen som en avslutning oxå och sa att vi nog borde kontakta VC och få till en röntgen för det såg inte RIKTIGT NORMALT UT...
Då tog jag upp det här med min vän som hade skolios och påpekade att jag tyckte sonen såg exakt likadan ut som hon, när han böjde sig fram.

Sjukgymnasten höll TYVÄRR med att det KUNDE vara så.
Så vände han på sonen och visade att sonen faktiskt var lite ASYMETRISK  i ryggen bakifrån.
Sne.
Varför har jag inte sett det????
Men det är ju inte direkt SUPERVANLIGT att man står och tittar på sitt barn, och granskar det kroppsligt ingående.
Iallafall inte jag.

Sen sa sjukgymnasten också att DET KAN vara att en muskel fått sig en smäll för lång tid sedan och att det kan ha gjort att sonen haft ont och rört sig fel.
Att han kan ha fått ett DISKBRÅCK trots att han är så liten.
Han sportar ju och risken finns både inom sport och i lek.

Jag kände mig inte så djävla glad när vi gick därifrån.
Men jag tänker inte ta ut något i förskott, jag hoppas bara på snabb remiss till röntgen oså vi får veta VAD det kan vara.
Och ta det DÅ!
Sticka lugnt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0