Jag börjad med Svt 24...

Jag började morgonen med Svt 24.

Löpsedeln...
En dörrvakt på Hotel Anglais hade blivit skjuten i benet, vaden, för att han hade nekat besökare att komma in...
På löpet står att läsa, jag citerar ORDAGRANT :

" Han är förstås skjuten, men inte livshotande. "
"Skadorna beskrivs inte som allvarliga."

"Han är förstås skjuten men inte livshotande, INTE ALLVALIGT...."
????????????

Sen när har vi här i Sverige blivit så toleranta att vi skriver på löpet :
Förstås skjuten och inte allvarlig skjuten...

Jag kan tycka att det är DJÄVLIG ALLVARLIGT att någon blir SKJUTEN ÖVERHUVUDTAGET!
Även om det BARA ÄR I VADEN.

Fängelse för DEN som sköt och SPARKEN till den som skrev löpet...

Jag tycker iallafall INTE att det är OK att man "bara" blir skjuten i vaden ÄN SÅ LÄNGE.
Kom igen om några år, då kanske jag också att det är BARA :(

Så till min lilla poncho.







Mja...
Första bilderna...
Hm...

Plussidan :
Jag gillar den faktiskt idag på morgonen.
Min egen kreation med ett klassiskt MUSSELMÖNSTER.
Ovanlig.

Minussidan:
Lite 50-tals BÄDDJACKA över den kanske?
Men det är faktiskt INNE, tror jag ;)
Och jag ska köpa annan färg på sidenbandet och dra i.
Mörkgrönt var det enda jag hade hemma, blev inte så bra med äppelgrönt.

Och senare idag ska jag fortsätta fundrera på om jag inte ska ha en volangkant längst ner.
Jag tror det kan bli ÄNNU mer 50-talskänsla.
Och ser det ändå ut som 50-tal är det lika bra att köra fullt ut.
Sen börjar jag på en lite sjal till Emma.
Hon och hennes mamma var här igår och beställde.
Jag ska försöka komponera ihop något somrigt och gulligt =)

Idag är det sol men svalt.
Jag ska ut och motionera.
Bäst att passa på nu när högsommarvärmen försvunnit!
Sticka lugnt.


Kommentarer
Postat av: Tove

Snygg tycker jag! Riktigt stilig, och som du sa: inne! Kram

2009-07-05 @ 11:55:54
URL: http://tovisens.blogg.se/
Postat av: Bloggaren Herself

TACK för feedback :)

Kan behövas, jag pendlar lite själv...

Kram tebaks

2009-07-05 @ 13:14:41
URL: http://stickqvick.blogg.se/
Postat av: Caroline

Kanonsnygg, bandet kanske ska vara lite ljusare grönt dock, då blir den helt perfekt!

2009-07-05 @ 13:50:58
URL: http://alltkreativt.blogspot.com
Postat av: Bloggaren Herself

Ja, sidenbandet är inte bra...

Jag ska ta med garnet till syaffären och kolla.

Jag var nästan inne på LILA också.

Äppelblomsgrönt och lila.

Bara en tanke...

2009-07-05 @ 20:58:05
URL: http://stickqvick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0