Lickershamn idag, Rynkkärring & Diskjobb ;)



Ja, det blev" FAVVO-stället" idag igen.
Sonen hade en kompis med, skulle blivit en till men sambon hade svårt att bestämma sig om han skulle med eller inte.
Det blev INTE, tillslut...
Då var det försent för att ta med kompis nr. 2.

Jag blev rejält utstirrad av en KÄRRING ( gotlänning och i min ålder+ något år till, gissar jag... )
Hon började VISKPRATA, halvhögt med sin vännina och ifrågasatte vad det var för IDIOT som satt i skuggan och virkade...
På en strand...
Jag höll faktiskt KÄFTEN och upplyste henne inte varför eller sa något DÖ-SPYDIGT...
Men jag var bra djäkla sugen.

Gjorde det onda ögat INNOMBORDS och tänkte hoppas du dör JÄTTE-RYNKIG din gamla ÖDLA ;)
Alternativt LÄDERHANDVÄSKA!
Morr...

Ungarna skötte sig själva, och vi såg bara till att dom inte DRUKNADE, typ.
Inte många knop förutom med virknålen då ;)

Och jag gick och handlade kaffe ;)
Eller först gick vi till kiosken och ungarna köpte glass, där stod :
" Wawababoooom-Pappan " ;)
Ja, han var LIKA SNYGG som sist.

Kom in i restaurangen..
Där stod snyggeson nr 1 ...
... och hans MOR förmodligen...
Aj, aj, aj, en väldigt snygg kvinna i 45 + åldern.
Väldigt snygg ;)

Hon erbjöd mig jobb!

( PÅ SKOJ nu då...
Jag ska nog INTE ta dom där JOBBERBJUDANDENA på så stort allvar, har jag lärt mig nu ;)

Jag kom in och frös JÄRNET, det började blåsa rejält på stranden och sitta i skuggan funkar inte riktigt då.
Men jag flyttade ut i solen, klockan var ganska mycket då så det funkade, och behövde värma mig med kaffe.

Moving on... ;)

Jag kom in, frös som en hund och BEKLAGADE mig.
" Snyggmamman " tyckte inte ett dugg synd om mig, hon hade stått i disken och hade nästan smält bort av värmeslag.
Nu hade hon huvudvärk, upplyste hon mig om.
Jag sa att jag hade GÄRNA bytt med henne bara jag fått bli lite varm...
( Och för att få MINGLA med BEAUTIFUL MEN också såklart, BAKTANKE, BAKTANKE ;)
SKOJ nu alltså...
" Ja, du kan få jobba istället för mig och så går jag och lägger mig på stranden och solar, sa hon."
Apselut, sa jag, om det nu inte varit så att jag har semester...
Just IDAG hoppar jag nog DISKARBETE, men kanske någon annan gång...

Och så skrattade vi, Snyggmamman och jag ;)

Jag kanske tar henne på orden och skickar ut henne på stranden en vacker dag, och står och SVETTAS i disken med...
SNYGGISARNA ;)

Jag tror att jag och Snyggmamman ska bli JÄTTEGóA vänner, he, he...
Stackars sambon.
Är det inte Hugh Jackman så är det Lickers-snyggingarna.
Jag har väl snart "Lickersförbud" om inte han åker med ;)

Så till sonen.

Igår var vi ju i Björkis hos Nybyggarna.
När Nybyggarna kom till poolen där vi låg, från sin stuga, så sprang sonen fram till "Pål Vår Idol " och (nästan) skrek :
" Påååååål " och gav Nybyggar-Pål en bamsekram.
Sonen bara LYSTE av glädje när han tittade på Pål.
Jag blev nästan lite paff/rörd faktiskt.
Sonen är så KÄR i Pål.

I måndags var det tjat om att han ville till Nybyggarna.
I tisdags var det tjat om att han ville till Nybyggarna, fastän jag sa att dom var borta.
I onsdags var det tjat om att han ville TIDIGT till Nybyggarna.
Idag är det tjat om att han vill till Nybyggarna imorgon.
Fast mest till PÅL då...

Ja, jag sa att vi har gott om tid innan dom åker hem...
Nä, det har JAG inte, sa han...
Jag bor faktiskt varannan vecka hos pappa och då får jag mindre tid att träffa dom än vad DU FÅR!!!
Och ni bara GRILLAR och HÅLLER PÅ när jag är vid pappa.
Jag hinner ALDRIG träffa Å & P.

Suck...
Tänk om sonen hade längtat lika mycket efter mig när han varit hos sin pappa...
Inte för att jag är AVUNDSJUK eller så...
Bara lite kanske ;)

För övrigt har jag lagt upp capen / axelvärmaren på "Signerat.Se".

Jag har faktiskt döpt den till en av mina kusiners barn.
"Cape Ingrid".
Jag satt där funderade och det första namn som flög in i min skalle var Ingrid.
Alltså fick det bli "Cape Ingrid".
Nästa egna alster får jag väl då i rättvisans namn döpa till "Astrid" eftersom storasyster heter det.
Men båda tjejerna har NAMN som passar till mina alster så det blir kanon...
VAD det nu blir för alster ;)

Blir ju lite taskigt mot sonen, men han ska få något döpt efter sig när jag gjort något killigt.
Cape Joar blir ju tyvärr inte så bra ;)
Sticka lugnt.







Kommentarer
Postat av: Anonym

Vi är djupt hedrade å Ingrids vägnar. Dessutom var capen väldigt snygg. Du är duktig!

Andreas och Mari

2009-07-16 @ 22:15:23
Postat av: Bloggaren Herself

Tackar och tur att ni har döttrar med så BRA namn :)

Namnen passar bra till min egen kollektion!

Kram

2009-07-16 @ 23:27:24
URL: http://stickqvick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0