Mormor & Kaninmormor =)



Så här såg det ut i april år 2000, när jag kom hem från BB och morsan fick hålla sitt barnbarn för första gången...



Och så här såg det ut igår, år 2009, när morsan satt och gullade med Leo...
Vår kanin ni vet ;)
Det finns en VISS likhet om man säger så...
Då  mormor, nu KANINMORMOR.
Och båda mormödrarskapen verkar vara LIKA ROLIGA ;) ;) ;)

Och mamma sa :
"Titta, nu håller han upp öronen, nu är han inte lika skrajsen för mig längre...
Och tillade :
Herregud, jag tror att du är mest kär i den där kaninen av alla här i familjen, till och med kärare än Joar. "
Ja, jag kan ju bara hålla med.

Nyss sa min käre sambo när jag satt och tittade på en nyinspelad, dålig, video med Leo :
" Jaha, då är man nummer TRE nu då... "
Ja, sa jag...
Först kommer LEO, sen kommer sonen och sen kommer du!
Leo är mycket snällare än både dig och sonen så...
He´s NUMBER ONE ;)

Ett djävla kanintjat JAG VET!!!!



Barnsjalen som blev klar igår.
Samma modell som flera andra, men med mycket tunt garn och klippta fransar.
Det har jag faktiskt aldrig gjort någon gång, tyckte det passade bättre på en lite sjal.
Den blev lite prydligare.

Idag har jag haft en väldigt mysig dag.
Jag började med motion.
Stack på stan och köpte broschnålar och mötte upp Miss Sophie.

Vi gick och gluttade på rean.
Jag är ju som bekant GANSKA PANK, men idag lånade jag av min sjalkassa.

JA, lite kul måste man väl få ha ibland...
Jag som har så himla tråkigt JÄMT, not...  ;)

Jag bara VILLE/MÅSTE bara ha något KLÄNNINGSAKTIGT!
Vilket jag fick, på REAN.
Vi sprang på vår väldigt "SUPER-JAG-FÅR-NÄRSOMHELST-GRAVIDA" vän i affären.
När jag provade och visade upp för tjejerna så säger dom :
" Ja, en typisk Madde-klänning, en sådan där du redan har MÅNGA av i garderoben... "

JA, men nu hade jag ju just INTE DET HÄR mönstret...
Fast den var ju BLOMMIG förstås ;)

Så strosade vi in på Skafferiet och fikade.
Blev sittandes där...
... ett BRA tag ;)
Skönt och mysigt var ordet för dagen.

Kom hem här och satte igång och fixade virkade broscher.
Så kom NYBYGGARNA på snabbvisit och kanin-glutt.
Eller det var väl MEST JAG som tvingade dom att titta på kaninen ;) typ.

Nu ska jag ladda upp lite mera Leo på YouTube ;)
Sen ska jag sätta igång med en KARAMELLROSA poncho till mig själv!
Se på tv.
Gå och lägga mig i tid ikväll.
Sticka lugnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0