Piff & Puff!

Herregud vad jag skrattade här imorse när jag kom hem från min motionsrunda...

Jag är ledsen, men nu tänker jag döpa om min mamma och min moster.
Dom är inte längre "Partysystrarna" i mina ögon, för partajar gör dom endast några få gånger på sommaren.
Jag tänker döpa om dom till :
PIFF & PUFF!!!!

För Piff & Puff är dom TYP HELA ÅRET RUNT!!!

Jag har nog aldrig träffat på två personer som är SÅ LIKA två seriefigurer som dom två :)
Jag kan verkligen skratta ihjäl mig, ibland öppet, ibland i smyg åt dom.
Dom är så....
ROLIGA och i dom flesta fall vet dom inte ens OM DET!!!!! ;)

Jag skrev ju här igår att sambons kompis smsat till sambon och sagt att han skulle säga till morsan att Persbrandt satt full på Bolaget.
Ifall morsan ville gå ner och HEJA, titta, sukta, eller vad hon nu skulle ha gjort ;)
Mamma hade ju bara "fnyst" och typ sedan varit lite KALLT inställd till det när sambon skojsade till det...

Men när han GÅTT igår så fick min hände ANNAT...

Min moster berättade här att MORSAN minsann INTE KUNDE släppa att Persbrandt satt där nere och krökade.
Och min moster hade FÖRESLAGIT flera, flera, flera gånger att dom skulle gå ner och GLUTTA.
Men mamma sa nej och hade MASSOR av skäl att inte vilja se Persbrandt full.
Men å andra sidan kunde hon inte släppa TANKEN på att han satt där...

När min moster berättade vad som diskuterats mellan dem igår höll jag på att dö.
När jag dessutom tillade att min kusin och hennes man hade sett MP på Bolaget också så höll morsan på att få SPADER!!!!
"Men VA FAAAN..."
Som hon uttryckte sig...

"Varför kom dom inte och sa HEJ till oss så kunde vi ha hängt med dom en runda på stan OCH TITTAT PÅ "MP"!
Om jag hade vetat DET då hade jag ju gått... "
Jag tror att min kusin och man ,ska vara SÅ HIMLA glad att dom slapp ha "Piff & Puff" i släptåg med sig ;)
I syfte att GLO PÅ PERSBRANDT ;)

Så då sa jag :
MEN Bibsen ( min moster ) SA ju att ni kunde gå, DÅ KUNDE du ju ha gått och kollat, hon säger ju här att hon sa FLERA gånger att ni skulle gå...
Vad hade varit skillnaden om NYBYGGARNA hade varit med????
Du kunde väl gått ändå?
Min moster höll med och vi skrattade så in i...

Min mor säger då :
"Nja, jo, men jag ville inte SE HONOM ÄNDÅ...
Full, alltså..."

VILLE DU JU, sa min moster och jag nästan i mun på varandra!!!!
Piff & Puff, jag säger bara,  PIFF & PUFF!!!

Sambon känner sig för övrigt lite deppig här!

Han vill inte vara NR. 3 på min :
 " I love you list" ;)
Han vill åtminstona vara NR. 2...
Tyvärr sa jag, Kaninen först, sedan sonen och DU!

Du och sonen ÄR inte lika söta och snälla.
Leo är "FRAGGELN" jag aldrig fick som barn.
Ni vet :
" Dansa & häng med, sjung med oss låt munnen le... "
Leo är precis som en Fraggel skulle varit :

Pussvänlig.
SÖT.
HÅRIG med fluffigt, fluffigt, yvigt hår.
Söt.
Söt.
Söt.
Söt...
Och ja, SÖT ;)

Så när jag var ute gick och funderade idag, tänkte jag :
I´m in a good place right now!!!!
På engelska, ja ;)

Alltså jag gick där längs vägkanten, Vibblerundan, och strök med handen på gräset och tänkte:
FAAAAAAN vad jag har det BRA!!!!
Jag gick Hällarna, luktade på skogen och tänkte:
Jag är lycklig!

Jag har ALLT jag skulle vilja ha JUST, precis just nu, i mitt liv.
En underbar son.
En underbar sambo.
En snäll mamma.
En söt kanin ;)
BRA vänner.
Ett LAGOM LIV.
Ett bra jobb.
Min virkning och...
Jag mår så oförskämt bra!
Och när jag hörde Michael Jackson och " Thriller" dansade jag nästan fram och kände mig...
TILLFREDS och levade!
Och sjöng högt ;)
Så det så...

Nu ska jag virka lite.
Så ska jag, sambon, Sof, Nybyggarna, moster och morsan grilla lite senare.
NAJS!!!!
Sticka lungt.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0