The Story of Jesus...

Hade inte tänkt att blogga någe mer ikväll, men kunde inte låta bli...

Tänk vad lite ÅSKA kan göra...
Det lockade ikväll fram den KREATIVA sidan hos sonen.
Han har tecknat.
Vi klämde även in lite BATMAN också, men sen var det tillbaka till tecknandet.



Till skenet av tända ljus satt min lille älskling och tecknade.
Han tyckte det var DÖMYSIGT, trots att han inte såg så bra.

Det blev...



Inspirerad av en teckning som PÅL har gjort...
( Who else, typ ;)
Morsans/mina målade BLOMMOR smäller ju inte så djäkla högt som vi vet...



Sonens bild och Pål´s bild.
Och sonen hade ÖNSKEMÅL att jag skulle lägga ut denna bilden så att PÅL skulle se vad sonen åstakommit!!!
Jag hoppas du SER det nu, PÅL VÅR IDOL...



Och så såg jag den här påbörjade teckningen...
Mhm...
Ett kors!

Vi har haft SAMTAL från och till, sedan igår, när vi gick hem från "Kalas-kvällen" jag och sonen.

När vi lämnat "BEDRÖVLIGA-BRATS" och "KALASFITTOR" bakom oss, och kom in i Palissaderna började helt plötsligt sonen prata om JESUS.
Det kändes ju som EN KOVÄNDNING efter kvällens ÄMNEN kan man lugnt säga.

Han började fråga om Jesus död...
Ok...
Hur mycket kommer jag ihåg av DET DÄR nu då tänkte jag????
Bah...
Jag berättade om Kung Herodes, om Judas, om lärljungarna, Golgata och...
Fasen...
Jag måste varit VÄLDIGT UPPMÄRKSAM på RELIGONSKUNSKAPEN för det "BARA KOM TILL MIG" som ett rinnade vatten.
?????
Jag lät så BIBLISK & KRISTEN att självaste KNUTBY skulle inte kunna Jesukorsfästelse bättre än jag.

Åsa Waldau Kristi Brud, släng dig i väggen!
Här kommer "Kristi Drottning"!
Eller nåt...

Ja, vi gick och pratade Jesu död och korsfästelse hela vägen hem och en stund till efter det.
Idag kom det mera.
Då ville han veta hur det gick till när Jesus föddes...
Och...
Jag drog storyn om ängeln som kom till Jungfru Maria och ÄVEN DET...
... kom som ett rinnande vatten från mina läppar ;)

Herregud...
Jag FÖRVÅNADE mig själv igen...
Jag kanske ska sadla om till PRÄST???
Jag verkar JU HA KUNSKAPEN, behöver jag ju inte PLUGGA SÅ MYCKET kanske ;) ;) ;)

Så kom jag på, sonen fick ju en bok när han döptes "Barnens Bibel".
Den plockade jag fram ur bokhyllan och gav sonen.
HÄR...
Här kan du läsa, eller så kan vi läsa ihop om händelser och personer i Bibeln.
KANON, sa sonen...
Och tog boken in till sig.

Och jag undrar bara:
Vartifrån kom det här PLÖTSLIGA intresset om JESUS ifrån?
Vi är ju inte direkt HÖGRELIGIÖSA i detta hemmet, och förkunnar HERRENS ORD lite då och då ;)

Jag har väl mina samtal i-och-för-sig när jag VILL HA saker, som ni vet...
Men det är väl TYP allt.
Det brukar ju gå SÅDÄR när jag är GIRIG, och GUD visar mig ANDRA VÄGAR istället ;)

Ja...
Och så har då sonen ritat ett kors.

Jag frågade :
Jaha, vad är det här då?
( Ett kors DUMBO... )

"´Det är ett kors...
Och så ska jag rita Jesus när han är UPPSPIKAD, med blod och grejer.
Kanske Judas med pengarna också, nedanför korset.
När han ångrade sig att han förått honom."
Mhm...
Vad fint älskling.
"Mmm, jag tänker på det där korset som jag såg när vi var på konfirmation mamma, det var ett fint kors."
Apselut...
Japp.
Då får jag se när det blir klart då...

Sticka lugnt från DEN HELIGA VIRKERSKAN med en KALAS-BLOGG ;)










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0