Mer Piff & Puff :)

Jag har landat i soffan.
Med virkningen...
Glor på tv.

Vi har suttit ute från 16.00 ( jag 15.00 ) fram till 21.45!
Det blev en LÅNG, härlig, grilleftermiddag :)

Och väldig trevlig och rolig.
Det blir det ju alltid när "Piff & Puff" är med.
Dom inbjuder till så många roliga skämt.
På sin EGEN BEKOSTNAD då såklart ;)



F.d  "Partysystrarna", numera "Piff & Puff" .
Visst är dom söta?
Man vill ju bara ge dom en PUSS alltså ;)

Och vem som är PIFF eller PUFF behöver ni inte fundera på så värst länge, för det har vi andra LÄRT OSS idag.
Morsan är Piff.
Moster är Puff.

Moster blev Puff för hon har ju tydligen i sitt TIDIGARE liv varit en RIKTIG...
Puffare.
Rökt som en BORSTBINDARE, enligt morsan.
Alternaivt SKORSTEN ;) inflikar jag då.

Själv har mamma sparat cigarrer avslöjade hon.
En från år 1971 som hon fick när JAG FÖDDES.
?????????
Av vem då undrar jag?
Vem tusan har gett en NYFÖRLÖST kvinna en cigarr som är/var tjock som en PRICKIGKORV?

Fast så torr som den måste vara efter alla dessa år är den kanske i omfång av en ÖLKORV numera.
Eller ett GRÄSSTRÅ kanske.
Kul, den smakar SÄKERT FINEMANG efter alla dessa FÅ (38) år...
Och tänder man den säger det väl bara "POFF" så är både cigarren och morsans FEJS borta ;)

Ja, jisses...

Och tror ni inte PERSBRANDT kom upp?
ORÄKNELIGA gånger alltså...
Jag tror faktiskt morsan snöat in REJÄLT på den där GUNVALD PERSBRANDT ;)

She´s got the HOTS för "MP", den saken är klar.

Det kan nog ALLA som var med ikväll, intyga.
För han är ju så himla...
RAOooW, MORR, klös, ratta-ratta-raaaa, enligt min kära mor.

Nej, jag överdriver faktiskt inte...

Jag och kusinen måste PLANERA lite, tycker jag...

VI MÅSTE bara fixa varsinna TVÅ T-shirts där det står :
Piff på den ena och Puff på den andra.
HELST innan vi tar våran ÅRLIGA middag med släkten på Nunnan.
Så dom kan ha dom på sig när vi går dit.
Herregud, det hade ju varit en RIKTIG höjdare.

Och icke att förglömma min äldste morbror oxå.
Han ska ha en där det står:
DON CORLEONE på!
Och yngste morbrodern kan få en där det står:
LILLEBROR.

Jag skulle nog kissa på mig av skratt om vi kunde få till det.
PÅ RIKTIGT KISSA PÅ MIG...

För övrigt har jag lite ont i magen för " Nytillskottet" i kvarteret...
Våran lille KORVGUBBE som öppnat sin lilla korvmoj tvärsöver.
Inte många kunder där inte.
Inte många korvar som blir uppätna eller uppköpta där inte.
Kompisar har han.
Och dom kommer ju och hejar på.
Men kunderna, dom är liksom...
INTE DÄR.

Vi funderade här ikväll om vi skulle tipsa honom om något annat ställe att sälja korv här på ön.
Som är bättre än mellan två korvsäljade mackar...

Så kom Granntösen in, som ett litet YRVÄDER :)
Herregud, jag har ju SAKNAT ungen, och hon är inte ens MIN!!!!

Hon fick sin sjal och var typ SUPERNÖJD ;)
Eller hur tolkar man annars :
"Herregud, oh my god, shit va FIIIIN!!!! "
Det lät iallafall som om hon vart nöjd i mina öron.
Hon rev av " Fångad av en stormvind" på begäran av morsan som hon ska sjunga på Kneippbyn imorgon.
Och ville att jag skulle följa med och titta på deras nyhemkomna kaniner...

Jag lovade att komma över imorgon, för ikväll hade vi ju gäster.
Jag går över och spanar in deras små kelgrisar på förmiddagen.

Och så tillsist...
Min moster Puff, tröstade sambon här ikväll.
Han var ju lite DEPPIG för det här med att han hade halkat ner på en tredje plats i " I love you-list".
Min moster sa att han hade det iallafall inte värre än hur hon hade haft det...

Hennes mans " I love you-list " löd:

På första plats kom HAMMARBY!
På andra plats kom EXPRESSEN!
Och SEN kom HON på en tredje plats.

Se där älskling, ingen idé att GNÄLLA.
Du kunde ha haft det MYCKET värre.
Nu hamnar du på en god tredje plats efter en kanin och en son!!!!!!

Inte efter ett fotbollslag och en kvällstidning.
Och med dessa ord lämnar jag er för ikväll.
Sticka lugnt.










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0