Vilken vändning...

Vaknade väldig missnöjd här...

Klockan var 06.30 och jag kunde konstatera att jag bara sovit 6 ½ timme!
Inte tillfredställande för mig :(
Det innebär att jag kommer vara slut som artist ca klockan...
15, 16...
Jag blev sur.

Så bryggde jag mig ULTRA STARKT kaffe för att vakna till liv.
Drack det och kände mig nästan självlysande.
Fortfarande SUR för att jag sovit för lite....
Så hör jag att jag får sms.
Hm...
Vem skickar sms så här dags på morgonen?

Det var min arbetskompis " Lilla-Nettan" och hon hade skickat :

"Grattis på namnsdagen. Hoppas du har en skön o bra semester. Kram"
Va, har jag namnsdag???

Det var mer än jag visste!
Jag gick ut och kollade, joho, det har jag minsann :)
Jag skickade tillbaka och TACKADE!
Det skall minsann vara Netten som har koll på sådant.
Hon har koll på ALLT!

Och så blev min trista morgon med för lite sömn och svullna ögon från Hund-gråt-filmen igår...
... JÄTTEBRA, helt plötsligt :) :)
Vilken vändning.
Fast TRÖTT är jag fortfarande förstås ;)

Så har jag varit ute i garaget och kollat golvet.
Det är GÅBART idag, så imorgon vågar jag nog testa det fullt ut :)
Just nu är min plan att gå ut och måla en jämn kant längst ner, så det inte är något grått på det vita.
Och måla på några skavanker som jag missade på väggen sist, som man ser nu när det torkat.

Jag har faktiskt också plockat ut mitt målarstaffli i min begynnande verkstad.

Jag känner mig lite SKAPARSUGEN ;)
Kan bli vilken dag som helst jag ställer mig där och börjar KLADDA!
Nu kommer jag ju kunna KLADDA hur mycket som helst utan att vara rädd att jag ska stänka eller stritta ner i kök och annat.
Drejskivan och ugnen ska också ut.
Inget drejade i år dock, men så slipper det stå i källaren.
Nu till garaget.
Sticka lugnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0