8 Grader :(

Vädernarkomanen är tillbaka.
Laddad med SURGUBBAR!

Jag kollade temperaturen på jobbet i morse innan jag stack hem...
Ute.
ÅTTA grader!
När jag cyklade hem så blev mina händer blålila av kölden.
Det ser ut som jag behöver vantar idag OM jag ska gå ut någe mer.
Jag bara gissar att det blir snö också :(

Det är väl STUDENTEN idag ockå...
Stackars ungdomar!
Regnet hänger i luften, iskallt och så ska dom stå timme ut och timme in på ett lastbilsflak, sjunga, supa och frysa ihjäl.
I tunna FINKLÄNNINGAR och kostym.
Fy vad trist!
Äta ute i uppdukade trädgårdar, kanske under partytältstak...
Nä, det var inte sjysst av vädergudarna att låta just denna dagen bli så ISKALL och trist.
Hoppas att dom slipper regnet iallafall.

Och inte blir det MUNTRARE här i bloggen...

Igår.
Jag kom till jobbet och skulle gå in i ett rum...



Hade på mig en av mina VERKLIGA FAVORITTUNIKOR!!!!
( köpte jag för 2 år sedan, använt flitigt ;)
Fastnar i dörrhandtaget och RITSCH...
Så slet jag upp ett HÅL!!!!



NEEEEEEJ!

Jag bara kände att jag ville...
Jag blev så himla SUR på mig själv!
Ja, jag vet att det är ett KLÄDESPLAGG, men jag älskar verkligen den här tunikan :(

Tur i oturen så sitter det på baksidan och tyget är inte ENFÄRGAT utan mönstrat.
Hade det varit enfärgat hade en lagning synts DIREKT.
Men som sagt tyget är ju mönstrat så då syns det kanske lite mindre med en lagning.
Men FAAAAAN vad irriterande!

Och inte nog med det.
Jag kom hem här och plockade av mig mina kläder för MORGONROCK och frulle.
Mina FAVORITJEANS...



Det har gått hål i BAKEN!
Visserligen har jag faktiskt haft dessa jeans i 10 år...
Så dom är UTSLITNA.
Köpte dom på HM på rea för 50 kr.
Men ändå...

Jag har verkligen älskat dessa byxor och tyget.
Sytt om dom tre gånger när MODET har ändrat sig.
Och dom funkar fortfarande.
Tills idag då :(
Ja, det blir till att lappa och laga dom med!
Jag slänger dom INTE förrens dom RAMLAR isär.
Dröjer nog inte länge tills dess i-&-för-sig :( :( :( :( :( :(

Många SURGUBBAR blev det idag.
Sticka lugnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0