DramaQueen!!!!

The DRAMAQUEEN is BACK :)

Med en plånbok som ENDAST är 750 kronor fattigare.
Och som INTE kommer bli fattigare än så, OM jag har TUR.
Herregud...
Som vanligt...
Så mycket väsen för INGENTING!!!

Jag promenerade lätt svettig ner till tandläkaren.
In på Indiska för att bara slösa på tid och NERVÖS-GLO...
Tralalalalalalaa.
Svett, svett...
Kom till tandläkaren.
Satte mig i väntrummet.
Hälsade nickande till en farbror på 75... Ca...

Tandsköterskan började med röntgen.
Kollade mina "papper" och sa :
"Ja, det var ett tag sedan du var här, 2004, hm..."
( hjälp )
Inte nog med att jag firar FEM år med sambon, jag kan fira FEM år sedan jag var hos tandläkaren också.
Jippie.

Så kom hon...
The Dentist.
Hon är ju bara supergullig och superpedagogisk och behandlar mig som om jag var SEX ÅR..
Och jag känner mig så TRYGG och omhändertagen!!!
Jag älskar faktiskt min tandläkare :)

Jag sa :
Ursäkta, men jag är så himla nervös och svettig för det här...
Sorry.
"Eeeh jaha, ja, det märks inte, du ser ju helt normal ut..
Du svettas ju inte? "
Jo, men det KÄNNS som jag svettas, säger DUMBO-JAG och tillägger :
Jag har ju kläder på mig, jag svettas under, he, he...

Tänk vad bra att jag lämnar ut mig så fint...
Om jag hållit käften så hade jag sluppit känna mig som IQ-fiskmås.

Så drog jag min lilla historia om min hudmedicin, hon slog upp, läste och sa :
"Ja, ok, ja denna medicin har påverkan på tänderna, japp... "
Så kollade hon röntgenbilderna.
Såg TOPPEN UT, påstod hon...
Ok...
( svett, svett, spänd som en fjäder )
Nu tittar vi i munnen, jag blundade och bad.

Pill, pill, skrap, fix, skrap i munnen...
" Det ser JÄTTEBRA ut, inga hål, ingenting.
Du har lite tandsten, det är allt. "
Va???????
Jag fattade ingenting.
Ja, men alla svarta prickar ÖVERALLT på tänderna, VAD ÄR DET DÅ, undrade jag.

Missfärgningar av medicinerna, fick jag till svar.
Dom är bara att putsa bort, precis som tandstenen.
Det gör vi i ett nafs, sa hon och såg glad ut.
Så förklarade hon att om man tar "min" medicin när man är liten och tänderna håller på och utvecklas då får man permanenta grå/svart/blå tänder.
Om man tar medicinen när man är vuxen blir det missfärgningar men dom lägger sig utanpå, som tandstenen ungefär.

Bara att putsa bort, JIHAAAAAA!!!!
I´m in heaven och jag slipper bli ruinerad :)

Jag slutade svettas på TVÅ SEKUNDER!!!!
Så tog hon fram laserputsaren och börjad fixa till mina tänder och jag började svettas igen.
Slutet gott, allting gott.
Inga hål, min munhygien var på topp.
Trots GODIS & tablettmissbruk ;)

The DRAMAQUEEN får ta och skärpa till sig alltså!!!!!

Kom ut från tandläkaren, satte mig på en bänk för att pusta ut i solen.
Så ringde jag en vän, för att ta en spontanfika.
Han var på :)
Vi möttes upp på Bageriet.
Jag skulle in och beställa först.
Kommer in, ska ta upp mina glasögon ur etuiet.
Borta...
Vad fan, let, let, rot i väskan...
Borta...
Nej, jag hade ju lagt ifrån mig dom på bänken utanför tandläkaren!!!
Ut till min vän, förklarade läget, drog...
ÄLGADE snabbt som fasen upp för alla backar i supertempo, BAD...

Springer upp för trappen vid tandläkaren och ser ett par PRECIS på väg att sätta sig på bänken och jag skriker :
Neeeeeej, mina glasögon, sitt inte!
Det blev ett riktigt "Mr Bean-moment", dom halvstannade i luften och stirrade på mig.
FRÖKEN SVETT rusade fram och räddade sina brillor i sista sekunden!
HELT SJUKT!
Traskade tillbaka till min vän och sa :
" Du skall vara djävligt glad att vi sitter ute... "

Så går jag in.
Ska beställa.
Ställer mig bakom TVÅ TANTER i kön.
Efter någon minut kommer två tanter ( 70- 75 ) till och ställer sig.
Först bakom mig, sedan tränger dom sig liksom FÖRE fram till sina vänninor.
På ett väldigt fult sätt.

DÅ kom fröken PITTBULL fram också.

I min lenaste TON sa jag :

URSÄKTA, men kön är bakom mig!!!!
" He, he, ja men vi är i sällskap..."
Ja, men ni kom inte in samtidigt i samlad "trupp" direkt eller hur.
Ni var ute på gatan när jag kom in här och ställde mig.
Jag står före er...
Alltså är kön BAKOM MIG!
Min mamma lärde mig som liten att MAN TRÄNGER SIG INTE...
Fick inte ni lära er det av era mammor???
( Jag kan vara SÅ OBEHAGLIG, om jag måste ;)

"Eeeh, jo, ursäkta, du har faktiskt rätt, förlåt... "
Dom ställde sig bakom mig.
Jag log så trevligt såååå.
Ordningen ÅTERSTÄLLD.

Hade tanterna FRÅGAT mig om dom fick gå före, och stå vid sina vänninor så hade dom NATURLIGTVIS fått göra det!!!!
Men om man FUL-TRÄNGER sig, då FÅR man INTE GÅ FÖRE!!!!
En "Vett & Etikettbok" hade varit på sin plats till dom tanterna kan jag tycka.
Så djävla MODERN är inte ens JAG ;)

Efter fikat cyklade jag hem.
TOG EN DUSCH, välbehövlig sådan.
In i bilen och så drog jag och sambon till sonens SKOLAVSLUTNING.
Oj, det var en pärs.
Och tålamodsprövande ;)
Att så mycket sång, falsksång musik och tal kan vara sååååå...
... långrandigt och tråkigt, visste inte ens jag.
Jesus Christ.

Det var typ 1-2 barn i dom yngre årskullarna som skulle framföra sång.
Sen skulle hela klassen sjunga ihop.
Efter varje soloframträdande...
2:an till 6:an.
Och ju äldre dom blev desto fler framträdanden blev det.
Och så var det psalmer.
Och så sjöng lärarna 2 låtar.
Och så pratade pastorn.
Och så var det STIPENDIEUTDELNING.
Och så höll rektorn tal.
Och så var det psalm igen.
Och så var det sång och musik igen.

Vi höll på att AVLIDA!!!!

Exet sa: " att det här får dom ju styra upp till nästa år alltså, så här kan dom ju inte hålla på..."
Jag hade ögonkontakt med en mamma och tillslut kunde vi inte titta på varandra utan att skratta.
TILLSLUT, efter EN TIMME och FYRTIOFEM minuter blev det äntligen SOMMARLOV!

Nästa år "måste" jag antagligen jobba på skolavslutningen.
Eller så är jag mycket, mycket sjuk ;)

Vilken dag, vilket DRAMA...
Sambon tyckte att jag skulle ha köpte en trisslott.
Så mycket tur som jag hade.
Jag köpte ingen.
Jag är HELT SLUT!
Sticka lugnt.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0