En lista.

Började morgonen med att göra en lista.

Nu sitter jag och "betar av" listan punkt för punkt...
Det är jobb och lite annat på "To do-listan".
Jobbet kan jag fixa hemifrån, en del samtal.
Resten måste jag ge mig iväg och fixa på stan.

Fast det kommer gå snabbt.
Resten av dagen ska jag sitta och sticka.
Och släppa ut Leo i sin lilla hage.

Igår fick jag en smärre chock...
Jag hade släppt ut kaninen i sin lilla hage.
Satte mig precis brevid och målade tånaglarna.
Tittar upp på den skuttande, lyckliga, Leo och ser två gula ögon och en viftande svanstipp,  MAX 5 cm från kaninen.
Grannens katt.
Han var ETT HOPP över nätet från döden!
Jag blev skiträdd och skrek ock kastade en flippflopp på katten.
Katten flydde KNAPPT, kan jag säga...

En mumsig kaninunge är bra mycket mer intressant än en flippfloppskastande, galen jag...
Han satte sig under studsmattan.
Jag kastade en flippflopp till och så fick jag be min granne om ursäkt för att jag "misshandlade" deras katt.
( Flippfloppen träffade inte, men ändå, skrämseltaktik... )

Grannpappan kom sedan och hämtade katten.
Han satt lystet och tittade från andra sidan staketet.
En ordenlig utebur är prio!
"Canina Sunwing Resort " är inte säkert :(

Så tittade jag på vårat familjeschema igår.
Insåg att jag har bara TRE arbetsdagar kvar, sen är det semester!!!!
Jag var nästan inte beredd på det!
Hur snabbt går det egentligen???
Trodde att det var 2-3 veckor kvar...
Snacka om att man haft mycket i skallen och "omsig & kringsig".
Semester om tre dagar.

Jag som har så mycket som känns olöst jobbmässigt!
Jag har ingen lust att fixa med sådant på semestern, men det kommer väl bli så ändå.
Hm...
Ja, ja, det som ska fixas idag, fixar jag idag.
Sticka lugnt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0