Ett djäkla race idag...

Sambon och jag har hamnat framför tv´n som vanligt.

Pensionärsprogram igen, "Allsång på Skansen".
Just nu är det Tomas Ledin som pratar med Anders.
Ursäkta mig nu, men han måste ju vara 55+ eller?
Han är fortfarande så snygg så det är inte klokt!!!!!
Jag var bara tvungen att skriva det ;)

Idag har jag jobbat.
Jag och Chifen var en sväng till Zoo-affären och skulle titta på vattenflaska till Leo.
Chifen hade full koll på vad kaninen skulle ha, det hade inte jag...
Vattenflaska, saltsten och matskål som hänger!



Kanon.
Jag köpte dessa tre små saker.
92 kronor.
Ja, ni läste rätt, NITTIOTVÅ KRONOR.
Det kommer bli dyrt med husdjur...

Kollade även in en innebur.
Det fanns i prisklass 675, 1050 och 1450 kronor.
Har kollat nätet och annonstidningar idag, finns nada...
Min kära granne har rensat allt ;) i kaninburväg på denna ön...
Nej, nu ska jag vara snäll...
Det är jag som borde satt fart och kollat så fort vi fått Leo faktiskt!

Jag tittade på burarna och bestämde att den för 675 räcker gott och väl!!
Får bli en fråga att lösa när sonen kommer hem.
Leo kan ju inte bo i en gammal slakterilåda för evigt!

Så satt jag och var lite rolig på jobbet igen.
Det börjar bli ett gäng nu, väggen minskar i storlek.



Ingen av mina arbetskompisar har sagt ett ljud om mina små teckningar...
Dom kanske inte uppskattar min humor ;)
Huvudsaken JAG har kul iallafall.



Dötid på jobbet och jag fick ihop några fler broscher.

Så kom jag hem.
Hade STÄDNING på schemat.
Hann in och slänga i mig lite mat, så knackade det på dörren.

Det var lilla söta granntjejen, våran IDOL, som ville gulla med Leo.
Kom in, sa jag, och du får gulla medans jag plockar iordning.
När jag börjar dammsuga så får du gå sötis.
Fast hon försökte förhandla sig till att vara kvar, och gosa med Leo medans jag städade.

Så "göttade" hon ner sig med Leo i myssängen och Leo kröp tätt, tätt upp i famnen och runt halsen på henne...
Kändes inte som Leo ville att hon skulle gå heller ;)
Vi kom överrens om att hon kunde komma imorgon efter att jag slutat jobba istället.
Lovade OBEGRÄNSAD mystid.
Hon pös iväg.

Drog fram dammsugaren.
Då ringer det på dörren...
En av mina kusiner kom och ville också se på Leo.
Vi snackade en liten stund...
Så sa jag att jag måste faktiskt ta tag i min städning nu.
Började känna mig lätt trött och ville bara bli klar.
Han förstod och pös han med.
Så blev det städ tillslut  :)

Allt sågspån och hö borta från golven ;)
Sticka lungt.



Kommentarer
Postat av: EVA

ha ha vi har länsat marknaden...

Nä skämt och sido, de hade en utomhusbur kvar på looppshop men den kan behöva lite fix. Jag hade ren flax med kaninburen för jag letade kanin och det fanns en ute på nätet varpå jag svarade på annonsen och hon hade sålt av kaninerna men hade utomhusburar kvar och den här inomhusburen som vi bokade upp.

Hon skulle ha 300 även för utomhusburen, om du vill kan du ju maila henne [email protected]

annars sätt in en egen annons.

Emma var ledsen idag vet inte om hon sa det men hon ville till Leo och gosa lite för hon blev inte uttagen till tiljans, många tårar och tandagnissel. Men hon snörvlade och sa när hon morskade upp sig att de har en jäkla dålig smak ler Emma i ett nötskal

2009-06-23 @ 21:15:55
URL: http://evamamma.blogg.se/
Postat av: Bloggaren Herself

Åååh, nämen typiskt att jag hade "STÄDKVÄLL" när hon hade haft en så taskigt dag...:(

Och jag håller med Emma, DÅLIG SMAK att nte välja henne!!! Hon är ju grym!!! Idag kan hon komma när hon vill efter 17 har jag sagt... Lovade obegränsad mystid som sagt för att jag var tvungnen att städa igår.

2009-06-24 @ 06:57:23
URL: http://stickqvick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0