" Ett SUG! "

Sjuklingsstatus :

Jag mår bättre än igår!
Tack och lov, fast samma som jag mått i en vecka nu.
Men igår trodde jag faktiskt att jag skulle bli riktigt, riktigt dålig.
Nu slapp jag det och kan gå på kalasmiddag ikväll.

Planen för dagen blir att sitta i skuggan och virka.
TA DET LUGNT!

Så skulle jag vipsa av golven med dammsugaren här.
Sågspånsstäd ;)
Tar fram dammsugaren och STENDÖD!!!!
Inte "ETT SUG" i närheten av att starta.

Ok, kanske det är fel i väggkontakten.
Bytte...
STENDÖD!
Amen kanske det gått en propp/säkring eller vad det heter nuförtiden...
Just i köket...
Kollade kaffebryggaren, nä, den funkade.

Slutsats:
Så går det när man köper BILLIGT SKIT på Ica Maxi FÖR ANDRA gången på ett år, som PAJAR!!!!
Ner till morsan och lånade hennes dammsugare.
Tur man bor som man bor, annars hade jag fått TUPPJUCK ;)

Hennes dammsugare är å andra sidan den mest omoderna DINOSAURIE-DAMMSUGARE jag sett på år och da´r!!!
Den har nog årtal 1895 inristat i plåten!
Väger ETT TON!
Och inte SUGER den heller speciellt EFFEKTIVT!
Kollade påsen om den var full.
Nix, den var så ny och tom så.
Suget var dessutom uppvridet på MAX.

Jag försökte suga upp sågspånen men det var NÄSTAN så att jag fick plocka i dom FÖR HAND i dammsugaren.
Misstänkte att det lilla den sög upp, sprutade den nog ut DUBBELT så mycket där bak istället ;(
Men den LUKTADE gott iallafall.
Morsan har proppat den full med MASSOR av sådana där ALLERGIFRAMKALLANDE DOFTKULOR!
Jag kunde knappt andas.
Damm och doftkulor, ATCHOoooOOOooo...

Jag fick upp mina sågspån någesålunda och "DAGENS  UPPDRAG" imorgon, blir att åka till Ica Maxi och lämna tillbaka en SKETEN dammsugare!
Nu ska jag och Leo ut i trädgården och njuta.
Han av gräset och jag av skuggan.
Det är ju HETT idag minst sagt.

Och så plockar jag upp mitt NYA projekt som jag inte orkade med igår!
Sticka lugnt.
Så dålig sprutt var det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0