Fotboll och hundar.

Sonen har spelat Kvartersligan ikväll.
Det var kallt...
Isbjörnarna är tillbaka :(
Vinterjackan har åkt fram igen och trekvartsjeansen byttes ut mot LÅNGJEANS.



Jag hade fullt upp.

Dock inte med att titta på när sonen spelade fotboll.
Sonens syster var på hugget och var inte så nöjd med att bara sitta i sin vagn och se på pappa och bror som fick springa runt.
Där satt hon "fastkedjad" ;) i vagnen och inget spelrum...
Inte poppis.
Vi busade och promenerade istället :)

Och så var det ju ABBE!
Världens sötaste Abbe...



Ett fem månader gammalt litet BUSFRÖ med sylvassa tänder.
Och väldigt pussig.
Först slickade han sig på sina JUVELER och sen ville han pussas.
Det ville inte jag ;)
Men han var matchens höjdpunkt och barnen hade massor med paustid vid Abbe.

Men han var inte ensam.
Helt plötsligt i den dötråkiga matchen så dök...



"Lassie" ( inringad ) upp och ville vara med och spela boll.



Lassie hade superkul och rusade runt som en galning.
Lyssnade inte på stackars husse som sprang som en galning efter hunden.
Hit & dit över planen sprang dom.
Som två pingpong bollar.
Inget hjälpte, ingen jakt, inkallning, ARG inkallning...
Nada...
Lassie ville var med.
Ungarna fick till slut sluta spela för att hunden skulle FÖRSÖKA fångas in.

Men Lassie ville fortfarande inte lägga ner fotbollen.
Det tog ganska lång tid innan han gav upp.
" Kom igen, vi LEKER... " sa Lassie.
Skall, skall och en massa svansviftande.
Vi fick oss ett gott skratt :)

Tillslut blev han för trött och husse fick tag i honom...
Och husse var nog både lättad och SKITFÖRBANNAD ;)

Sonen var lite irriterad när vi cyklade hem.
" Jag är för stor för det här! "
Vadå, vad menar du med det?
" Jag är för stor för Kvartersligan! "
???????, jag fattade fortfarande inte vad han menade.

" Jag är ju dubbelt så lång och stor som i dom andra jag spelar emot, så jag bara KNOCKAR ner dom!
... Sa Dumderklumpen då ;)
Dom är korta och små och jag är stor och jättelång.
Jag springer in i dom och dom bara ramlar.
Jag nuddar dom inte ens och ändå ramlar dom... "

Asch, dom FILMAR väl, som värsta ITALIENSKA-LIGA-PRIMADONNORNA, sa jag...

" Nä, jag är för stor och stark mamma, det är inte kul.
Jag vill spela med barn som är lika stora som jag.
Inga småbarn.
Spott..."
Inte lätt när man är stor och stark och har VINNARSKALLE ;)
Sticka lugnt.









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0