Helgmys :)

Jag har varit och köpt den där syrénbusken till mamma.
Äntligen!
Fick ett jättfint exemplar som såg ljusgrönt och fräscht ut :)
Precis nyinkommet.
Sambon planterade det åt mamma.

Kanon, häcken växer...
Inte min då, men syrénhäcken ;)

Vi har varit och handlat på Ica Maxi också.
Det ska bli HELGMYS med TACO hos vänner ikväll, och jag har bakat rabarberpaj till efterrätt.
Jag stod faktiskt på Linds och övervägde om jag skulle köpa en rabarberplanta till trädgården också.
Den var inte dyr alls, men jag skall till tandläkaren nästa vecka och misstänker att det kan bli rätt dyrt.
Så jag slösar inget i onödan just nu.
Rabarberplantan får vänta.
Fast jag hade velat ha rabarber att ta av själv i trädgården.
Det blir så dyrt att gå och köpa i affären.

Och appropå det där med tandläkaren då´ra...

Det kommer nog inte bli kul misstänker jag!!!!
Det är nämligen så här att dom där tabletterna jag ätit för min hud...
Har en FRUKTANSVÄRD påverkan på emaljen och tänderna.
Jag har upptäckt EN HEL RADDA små begynnande hål, som inte ser bra ut.
Kariesangrepp på tänderna längs med kanten nertill.
Hur det ser ut uppe vågar jag inte ens tänka på :(

Om jag som inte är tandläkare ser att det INTE ser bra ut då tror jag nog att det inte är bra.

Jag har ju aldrig haft problem med mina tänder och alltid skött dom prickfritt men påverkan från medicin kan man ju inte göra så mycket åt.
Det känns lite som att välja mellan PEST eller KOLERA.
Vill du se bra ut eller vill du tappa alla dina tänder?
Jag väljer att se bra ut och skaffar protes om tänderna ramlar ut.
Typ...

Jag tror faktiskt att min tandläkare kommer att få en chock när hon tittar ner i min mun nästa torsdag.
Jag låtsas som det regnar tills dess och väntar på CHOCKEN...
Försöker förtränga kariesangreppen och visslar vidare i livet ;)

Nästa vecka blir det väl RAMASKRI...

Igår var jag iallafall och pratade med mamman till min nya sjalmodell :)
Lilla Emma, som är klasskompis och med sonen.
Jag fick lov att fota Emma och lägga ut på "Signerat.se".
Hurra!
Jag har skrivit det förut men jag skriver det igen :
Hon är söt så in i bängen och glad och sprallig jämt.
Jag hade alla gånger kunnat adoptera den ungen.
Hon är så kul och härlig så det finns nog inte någon som inte blir charmad av henne.

Jag har mitt koncept klart...
Det blir prinsesstema och Emma kommer ha ballerinakjol med någon topp, tiara och en så´n där stjärna som brukar höra till.
Så blir det några sjalar som är lite romatiska, jag har nog två som kommer funka.
Så fotar jag i Palissaderna och förhoppningsvis blir det lite "sagovärlds-anda".
Jag tror att det kommer bli kanon.
Hon är en naturbegåvning, det är jag helt övertygad om!!!!
Sticka lugnt.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0