Ingen rolig dag...

Idag blir det ingen rolig dag...

MEN Super-Pessimisten börjar med att fokusera på det BRA ;)

1. Den vita sjalen är klar, beställaren kan komma och hämta den!
2. Sonen har skolavlutning och sommarlov!

Själva skolavslutningen är väl i-och-för-sig ingen höjdare, brukar bli långdraget och urtrist.
Tal från rektor, studierektor och pingstpastor och gud vet vad.
Det hade räckt med att bara barnen sjöng lite fint och sen får man gå...
Men nej, TRÅKIGA svammeltal är obligatoriskt också på skolavslutning ;)

FAST själva SOMMARLOVET blir skönt, ingen kamp om läggtider eller sura mina pga av kläder när man ska till skolan :)
Nice!!

Slut på det roliga...

Jag ska till tandläkaren klockan 13.50 idag.
Jag känner mig ganska / REJÄLT orolig.
När mamma tittade för någon dag sedan ( jag bad henne för att jag är nervös ) sa hon :
" Oj, oj, oj... "
Sen inget mer...
OCH...
Känner man då min mamma så vet man att hon verkligen inte håller tyst om / inne med "saker & ting " / åsikter...
Så om hon bara säger " Oj, oj, oj " då känns det fan inte bra alltså :(

Mamma-tandsköterske-Carina säger  " Oj, oj, oj ".
Undar vad min tandläkare säger?
Hon säger förmodligen :
" Aj, aj, aj, det här ser inte bra ut...
Jag ska göra en LISTA på allt som behöver göras och sedan ett  kostnadsförslag på det, Ok? "

Och jag bli 50 000 - 100 000 kronor fattigare...
SUCK, pust och stön.
Snälla alla, håll tummarna klockan 13.50 idag.

Så till jobbet.
Om jag hade RÅ-ÅNGEST i förrgår, så har jag ren panik idag.

Jag kom till jobbet igår och min arbetskompis hade fått information från chefen om vem som ska ta över kommunens assistans.
"Omsorgshuset" hette dom visst.
Arbetskompisen skulle kolla deras hemsida när hon kom hem igår...
Jag ska kolla idag.
Hon skulle höra med en kompis på fastlandet som jobbat inom assistans och höra om hon visste något om detta företag.
Jag bad att hon skulle berätta vad hon fick reda på.

So far so good...

Så läste jag tidningen på jobbet i morse...
Det var då jag kände paniken stiga i magtrakten.
Företaget som ska driva Personlig assistans åt kommunen i stan skall driva den med SJU miljoner kronor MINDRE än kommunen.
Och kommunen som dras med UNDERSKOTT vad gäller assistansen redan nu.
Kommunen fixar inte budgeten för assistansen, det är väl troligen därför dom säljer ut.

Alltså, Omsorgshuset ska driva det för sju miljoner mindre i budget.
Min gissning...
LÖNER kommer RASA och VÅRA HUVUDEN som assistenter kommer RULLA!!!!!
Kul jul...

Det är inget som säger att jag skulle ha fått det där jobbet som jag SKULLE ha sökt...
Men jag kunde väl för fan SÖKT ÅTMINSTONE!
Gaaah...

Fast loppet är inte kört.
Det är ju faktiskt så att kommunen har en skyldighet att hitta nya jobb åt oss om vi väljer att stanna kvar inom kommunen och inte gå med brukaren till nya utföraren.
Nu gäller det verkligen att fundera på HUR man ska göra.
Och helst inte för länge.
Men då får man också vara beredd att ta VAD SOM HELST.
Fast hellre det än stå utan jobb.

Jag gissar på en MASSFLYKT av assistenter som inte vill följa med.
Stackars Sötisar som behöver personlig assistans, det är DOM som är dom STÖRSTA förlorarna i det här.
Jag säger bara en sak :
( ursäkta )
Fan-i-helvetes-djävla-skit!!!!
Sticka lugnt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0