Jag har en ny BÄSTIS!

Idag har det gjorts massor.

Klippning, bibloteket...
Och på bibblan hände en "grej" som jag INTE kan skriva om här...
Men påminn mig, så ska jag berätta något FRÄCKT ;) när vi ses.
Jag hade en DJÄVLA flax, minst sagt!!!

Så gav jag mig ut på "Mission Impossible".
Jag skulle fixa present och det jag hade tänkt / hittade var TRASIGT.
Det fanns två exemplar och båda var trasiga!
Jag skar tänder och sprang stan runt.
Hittade NADA.
När jag väl kom hem så kom jag på ALTERNATIV.
Men då kokade jag av VÄRMESLAG och feber.
TUR att det blåser idag, annars hade man inte stått ut!

Jag får ta det en dag när jag inte känner mig hängig.
Så hade jag tänkt att sitta och slappa och sticka i trädgården.
Blev det inget av.
Vi turades om att vakta Leo i " Canina Resort ".
Grannkatten lurar i faggorna så man vågar inte lämna Leo ensamen alls.

Sambon  fick för sig att han skulle snickra ihop en bur till Leo.
Vilken modell?
Riktig eller provisorisk?
Vi kom överrens om en provisorisk.
Vi hamnade båda två i garaget och hade inte riktigt det bästa träet att snickra ihop en utebur.
Tills jag kom på en snilleblixt från förr.
En likadan kaninbur som jag hade som bur till mina kaniner.
Av spånplattor.
Det sågades till fyra plattor.
Vi spikade ihop.
Fixade till ett nätlock.
Och...
Voilá, det blev ju riktigt BRA!!!





Gräs att skutta på.
Kattsäkrat.
Flyttbar.
Teamwork, utan att vi rök ihop ;)
Det blev en " High Five " på det!

Emma inspekterade och tyckte det såg MYCKET bra ut, fast Leo kunde ju ha fått lite bättre utsikt tyckte hon ;)
Ja, ja, den duger tillsvidare och vi behöver inte passa honom hela tiden.
Eller ha buren där vi sitter :)

Och så hoppar vi tillbaka till Emma.
Min nya bästa, bästa, bästa, bästa, bästa, bästa, bästa, bästa, bästa, bästa, bästa, bästa, bästa, bästa vän!
Joars kompis, som jag nu anser är min allra bästaste vän.

Vi har så mycket gemensamt.
Vi gillar kaniner.
Vi har båda självlockigt hår.
Vi är båda lite snusförnuftiga.
Vi är båda nykterister ;)
Bland annat.

Det som gjorde att Emma blev min allra bästaste vän idag var pga av en sak hon sa...
Eller två...
Vi pratade om...
?
Kommer inte ens ihåg...
Men det slutade med att hon trodde att SAMBON var MYCKET ÄLDRE än mig!!!
När jag då sa att han var YNGRE än mig så sa hon:
"Va, NÄ, det trodde inte jag...
Jag trodde han var mycket äldre än dig!"

Ha, ha, jamen ELLER HUR???
Så kom sambon in från garaget och jag talade så retsamt om vad Emma sagt.
Sambon protesterade direkt!

"Va, NÄÄÄÄÄ, jag ser ju mycket yngre ut än henne... "
Bästis-Emma : Nääää, du ser mycket, mycket, mycket äldre ut!
Sambon-som-tror-han-ser-så-ung-ut : Jamen jag är iallafall mycket SNYGGARE än henne... "
Bästis-Emma : Nääää, hon är MYCKET snyggare än dig!
( Go Emma Go ;)

Och så fortsatte det.

Tillslut satt Bästis-Emma och sa att han var en :

 " Gammel, gammel, gammel, gammel, gammel, gammel, gammel, gammel, gammel, gammel, gammel, gammel, gammel, gammel, gammel, gammel, gammel, gammel, gammel, gammel, gammel, gammel, gammel, gammel, gammel, farfars, farfars, morfars, mors, farfars, farmors, fars, farfar... "

Då sa "Sambon-som-tror-han-ser-så-ung-ut" :
Du, jag har inga barn, så jag kan inte bli något sån´t därn´t...
Nu ska jag gå in och duscha.
Jag sa till Emma att nu är vi bästisar :)
Forever!

Och appropå likheter mellan mig och Emma.
Jag knäppte ett kort på sötnosen när hon hoppat in i buren och gosade med Leo.
Tro det eller ej men det blev verkligen en slump att jag knäppte den här bilden.
När jag lagt upp den i fotogalleriet kom jag ihåg mitt gamla kort, ner till mamma och rotade fran det och knäppte en bild.
Kolla in det här...



Det blev nästintill en kopia av ett kort på mig från år 1976!!!!



Vi är så lika jag och Emma ;)

Att jag lägger in ansiktsbild på Emma beror på att JAG TROR att hennes mamma tycker att det är ok...
Hon lägger ut egna bilder på sötnosen, så är inte detta ok får hon säga till mig att plocka bort bilden så gör jag det PRONTO!
Så till sist...
Idolbilder på Leo.
Efter allt stoj & stim och utebursprovning, så satt han och gosade i mitt knä.




Pusse-ninen ;)
Sticka lugnt.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0