Jag jobbar på...

Bloggpaus :)

Ett måste, för jag börjar få kramp i fingrarna.
Jag jobbar på...
Med den vita sjalen.
Mitt mål var att bli klar med den till imorgon.
Det blir jag nog...
Garanterat klar tills på onsdag iallafall :)

Håller på och stickar in vita pärlor i sjalen.
Det blir nästan som ett litet "vattenfall" , ser fint ut.
Men det gör att det går lite saktare tyvärr.

Igår såg jag ju den där filmen "Damernas Detektivbyrå".
Den var precis så bra som alla har sagt att den ska vara.
En riktig FEEL-GOOD film :)
Afrika som man VILL att Afrika ska vara.
Älskade hon som spelade huvudrollen!
Så COOL, söt och vacker så man blev avis!!!!

Älskade scenografin, huvudrollsinnehavarens KLÄDER och tygerna i kläderna.
Herregud, jag var så AVIS på dom där klänningarna att jag hade kunnat dö för dom ;)
Tygerna ska vi då inte snacka om!!!!
Jag på en afrikansk tygmarknad hade betytt döden för min ekonomi.

Om jag såg världens bottenapp i lördags såg jag en klar vinnare igår :)
Och man somnade med ett leende på läpparna.

Så till sonen då´ra...
Tror ni han kunde somna igår efter allt "Star Wars-brinna-ner-läskigt???
Nä, inte direkt.
Mr Tuffis var inte SÅ TUFF när det skulle släckas lampor.
Madicken hade inte hjälpt att lugna ner nerverna efter Anakin Skywalkers HÄRDSMÄLTA ;)
Jag fick väl säga till typ 150 gånger att han skulle släcka ficklampan som tändes inne på rummet.
Snurr, snurr i sängen.
Tiilslut fick han krypa ner hos mig och se Damernas Detektivbyrå.
Tillslut somnade han.

Och...
Var nästintill HALVDÖD när jag väckte honom.
" Är det inte sommarlov snart så man kan få sova ifred? "
... var hans ANDRA mening på morgonen...
Den första var :
" STICK, gå, nej, låt bli mitt täcke... "
Så kan det gå...
Tillbaka till stickningen.
Sticka lugnt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0