Radera.

Jag raderade mitt sista inlägg från igår.

Man vet aldrig, det är en fin balansgång för vad man ska skriva på sin lilla blogg.
Risken finns att man skriver för mycket.
Avslöjar saker som den det berör inte ens vet om att man vet.
Och att den det berör kan lista ut att det är DEN SJÄLV det handlar om...
Alltså valde jag att radera...
Det blir nog bäst så.

Som jag skrev igår, stan är liten, man måste tänka sig för även när man bloggar!
Inte bara när man STRULAR.

För övrigt vill jag döda VÄDERGUBBEN på Tv4...
Står här nu på morgonen och säger att det ska fortsätta vara sådant här skitväder ca TVÅ VECKOR TILL!!!!
Lägg av nu, säger VÄDERNARKOMANEN!!!!
Till vädret alltså.
Sommar, sommar, sommar...

Vilken himla tur att jag inte var tvungen att ta FÖR tidig semester iår.
Från mitten av juni, det är ju typ om några dagar...
Då hade jag gråtit blod och dragit tillbaka min semester kan jag säga.
Inte fasen vill man ha semester när det är 10 grader kallt och regn?
Då är jag hellre utan!
Nu hoppas jag bara att vädret skärper till sig till den 27 juni, annars vet jag inte vad jag gör...

I morse hade jag tänkt att sova ut.
Ska jobba natt inatt.
Det gick och sket sig.
Telefonen ringde 07.30 och det var sonen.

" Hej mamma, sov du? " , sa en TJOCK, grötig röst...
Mmm, har du ont i halsen, frågade jag blixtsnabbt, klarvaken på två röda.
"Nja, näe, jag äter en macka."
Ja, det hör jag, men jag hör också att du är tjock i halsen.
" Du, jag vill ha mina gummistövlar, kan du ställa ut dom på trappen?
Hej då... "
Nehej, fortsatte SKITJOBBIG morsa, släng inte på luren nu!
Du är tjock i halsen!
" Nej jag har inte ont i halsen, bra, hej då... "
Fick någon minut till av samtal...
Kunde bara konstarera att han var tjock i halsen.
Tyst för mig själv då.

Sonen var på någon "Kneippbyndag" med skolan härom dagen.
När regnet öste ner hela dagen.
Först skola och blöt.
Sedan Kneippbyn och blöt.
Plus att dom hade badat i pool som var svinkall.
PLUS att han tydligen gått barfota vid något tillfälle.
Som gjort för förkylning och halsont!
Bra inledning på SOMMARLOVET som sparkar igång imorgon!

Grattis sonen, säger jag bara.
Kom inte hit och smitta ner mig nästa vecka.
Keep your distance little FÖRKYLNING and halsont ;(
Sticka lugnt.

Kommentarer
Postat av: Eva Fäger

Ha ha Kneippbyn var en våt historia, han såg lite dränkt ut din son...

Dottern min såg ut som en fiskare som hon själv uttryckte det galonisar från topp till tå. Hon fick badförbud redan på kvällen innan så jag var en taskig morsa redan innan kneippbyn, men hon tjatade inget där så hon köpte det....skönt.... Dom slapp att gå till norderstrand idag til hennes stora lycka

Kram Eva

2009-06-10 @ 17:12:32
Postat av: Bloggaren Herself

Hejhopp!!!

Ja, jag fick minsann rapport från Joars far...



Han kunde å andra sidan varit lite HÅRD/taskig som du var ;) och sagt ifrån att det inte skulle bli bad.

OCH haft med torra kläder.

Det fanns ju regnkläder i skåpet på skolan typ...

Mamma lika med: förberedd och har klokt med ombyte och dylikt...

Pappa lika med:" skit-samma-attityd " och han klarar sig ändå och inte så förberedd med klokt ombyte och dylikt ;) ;) ;)



Men då för nog Joar bo några extra veckor hos sin pappa tills han blir frisk.

För snart förjar MIN semester och jag vill inte börja den med att var sjuk eller förkyld.

Kram från EGO-mamman!

2009-06-11 @ 10:23:41
URL: http://stickqvick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0