Royal Rabbit!

Jag blev klar med presenterna idag.

Hittade en jättefin till den ena och så blev det som sagt presentcheckar till den andra.
Så ritade jag ett kort...
Detta vågar jag skriva/visa för jag VET med 100 % säkerhet att min bästis INTE läser min blogg.
Hon gillar inte data och kan knappt mer än betala räkningarna via datan ;)

Som sagt...
Jag ritade ett kort.
Hade fått tips av min bästis man vad hon önskade sig, men eftersom "VI som la lite cash", inte ville köpa något i förskott som HON måste prova ut...
Så blev det checkar.
Klistrade på teckningen på kartongen som blev stomen.
La i press.
Tittar efter ett tag...
Ah, den blev ju ok.
Fast den hade ju varit ännu mer OK om jag hade kunnat STAVA OCKSÅ!!!!

För i helv...



Ammningsbh blev Amningsbh och jag blev SKITSUR!
Då var det bara att göra om...
Fasen vad klantigt.
Så gick det en stund så gick jag in på Google för att kolla stavningen.
Men...
Då hade jag ju STAVAT RÄTT :)

Amma stavas med två m, och amning / amningsbh stavas med ETT!
Piju...
Behövde jag inte fundera mer på det.
Klappat och klart.

Så skulle jag iväg och klippa klorna på Leo, zooaffären på brevid Willys.
Morsan skulle skjutsa mig.
Tid för kloklippning :
13.10.
Klockan var 12.55, morsan hade ännu inte dykt upp.
Jag panik-ringde sambon, han var på macken.
Med limousinen.
( Bröllopskörning vid 16 ;)
Jag sprang ner till morsan för att försöka hitta HENNES bilnycklar.
Ville HELST INTE åka limo till zooaffären...
Inga bilnycklar.

Jag kastade i Leo i kattburen och vi drog iväg för kloklippning i limousinen.
Irk.
Men Prinsessan Madeleine anlände till sist i tid, med sin Royal Rabbit sittandes i sin gyllene bur, redo för sin Royal kloklippning ;)

Och jag blev helt paff.
Min lille kaninprins var en mönsterkanin att klippa klorna på.
Han blev lagd på rygg, låg blixtstilla ( hypnotiserad;),  och sen var det bara att klippa.
Jag ska öva hemma och se om jag fixar det i framtiden.

Hon som klippte klorna gav mig en massa bra tips som ny kaninägare :)
Jag berättade att det inte riktigt var planerat att "ha kanin", att vi fick honom i hittelön.
Så, man får lära sig lite i taget.

Och så köpte jag en liten behövlig sak TILL, till Royal Rabbit...
Något man MÅSTE ha, när man har en FLUFF-VARIANT till kanin som vi har nu.
Ett hårverktyg.



En pälskarda och kam.
Jag känner rätt starkt att NÖRDSTÄMPELN börjar gnuggas in...

Ärligt talat så känns det som om jag börjat LEKA med BARBIE igen!!!
Alternativ en galen gammal tant som lever bara för sin kanin ;)

En av mina kusiner kom förbi och sa till mig :
" Ska du inte börja sticka små tröjor till kaninen också?
Små outfits... "
Jomen kanske DET DU...
... sa jag då ;)

Ja, börjar jag åka på kaninhoppning också, då får någon av mina vänner komma och slå något hårt i huvudet på mig...
Ja, det blev kaninblogg igen, I´m sorry...
Ska försöka och SKÄRPA mig och försöka få mitt liv att sluta snurra runt denna lille gosekanin ;)
Sticka lugnt.

P.s.
Och ni som läste titeln "Royal Rabbit" och trodde att det skulle handla om sexleksaker här på bloggen...
Jag är ledsen att jag gjorde er besvikna ;) D.s.













Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0