Själsöbad!!!!

Dagen har varit MYCKET BRA!!!!!

Det började med att jag sålde en skänk!
Men med FLAX skulle jag vilja tillägga!
Jag hade ringt på en annons om någon som köpte upp gamla möbler.
Idag kom han med släp och ville ha den på direkten, han hade inte ens sett den.
Det visade sig att jag och köparen kände varandra sedan URMINNES TIDER tillbaka.

Jag hade utlovat en skänk med 1800-tals målning, MASKFRI, men lite sprucken uppepå.
Jag ville ha 600, han hade bara 540 och jag sa JA, för jag ville bara bli av med åbäket, plus betala min del av sonens kaninbur till hans far.

Så när sambon och köparen burit ner skåpet och lagt det på rygg i hans släp ser jag att det var maskätet på undersidan...
Visserligen är det nog gammal mask för annars hade det varit smuligt jämt under skåpet och det har det ju inte varit.
Men ändå...
Jag var GLAD att jag ändå fått 540!
Och slapp bära ner det i källaren och inte veta vad jag skulle ha det till någe mer :)

Sen drog vi och hämtade sonens A-kusin och så drog vi till Själsö!
Bildblogg följer...



Jag har just tagit ÅRETS FÖRSTA DOPP :)

Själsö hamn och jag gissade på 18 grader i vattnet.
Exakt temperatur var 18 grader!
Är man expert eller är man ;)
Jag badade inte förrens i slutet av juli förra året så jag har slagit mitt eget rekord i år!



Badande barn...




Sonen har dykt och simmar innåt.





Vi hade även en BADHUND!
Han ville helst "gå med sig själv" i koppel.



Mamma TANT-BLASKDE!
Inge dopp här inte trots 30 grader i luften ;)

Vackra naturvyer...





Blå, blå vindar och vatten...

Ja, sen var vi hos Majsan ( mitt gamla stall ) och skulle köpa halm...
Då var inte hon hemma.
Men hon hade halm så jag ringer imorgonbitti och pratar med henne.
Jag snokade nämligen på höloftet och såg vad som fanns på "lager" ;)

Så var tanken denna...
Vi skulle grilla med A-kusinen.
Så kom moster med A-kusin nr. 2
Och så kom en moster till :)
Det blev en OPLANERAD grillkväll med grillmys!
Klockan 19.00 var det i skuggan 27 grader...

Det är UTOMLANDSKÄNSLA och UNDERBART!
Sticka lugnt.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0