Sonen hemma igen!

Sonen är tebaks!!!!
En dag förtidigt.
Men hans pappa och Bonus ska resa iväg, och sonen orkade inte gå upp tidigt imorgon.

Det första han sa när han kom hit va:
" Nu är det sommarlov, nu får jag vara uppe hur länge jag vill, HELA TIDEN!
Fine sa jag, bara jag slipper vara vaken så är det ok.

Så var jag nere vid mamma och pratade morgondag.
Kommer upp.
Sonen sitter fastnaglad vid tv´n.
"Mamma, du det är det här SPÖKPROGRAMMET nu.
Det är skitspännade. "
Spökprogram, vad?
Jag kollade, mhm, "Det Okända".
Mm, men du det här får inte du se.
Det tycker inte jag är bra för dig faktiskt.
" Joooo, lägg av, jag blir inte rädd, jag vill se.
Det är ju på riktigt, jag vill veta mer om andar och spöken. "

Det finns inga andar och spöken, säger jag då...
Så ljuger jag igen!
Helt emot min egen tro.
Vad håller jag på med?
Fast å andra sidan vill jag inte skrämma skiten ur mitt eget barn och säga att :
Ja, bara här hemma har vi tex min gamla mormor som håller ett vakande öga på oss ;)

Jag som är Frk Ghostbusters, Hon som talar med andar.
Den i släkten som har kunnat tänka mig en karriär som DEMONOLGIST.
Eller, nä jag har en moster också...
Men hon är lite "hemlig" med det ;)
Bra eller inte.
Nu sitter vi här trots allt och ser SPÖKPROGRAMMET.
Sonen upprepar:
"Är det här på riktigt?
Är det här på RIKTIGT?
Det här programmet är BRA alltså. "

Usch så oansvarig jag är.
Och jag hoppas innerligt att han inte får mardrömmar för att han ser en massa ANDAR flygandes över sängen inatt.
Asch, det är dags att han börjar HÄRDAS lite nu.
Mer LÄSKIGA serier och filmer åt sonen.
Mer SKRÄCK åt familjen Österholm-Malmborg.
Jag har en VEKLING till sambo som inte fixar skräckisar och en son som måste VÄNJAS.
Poltergeist nästa ;)
Sticka lugnt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0