Stadsvandring!

Idag var sonen glad när vi skulle gå till skolan  ;)

Morgonpromenaden till skolan idag var en dröm jämnfört med igår...

Mest surade han nog för att jag inte lät honom ha sina nya DYRA Nikeskor som hans pappa köpt.
Jag och pappa vill att han ska spara lite på dom så att dom inte pajar direkt.
Han fick ta på sig vanliga ODYRA gympaskor.
Katastrofen var total såklart då´ra eftersom sonen är den KLÄDSNOBB han är, och då duger inte gympaskor köpta på COOP!
Nike från sportaffären ska det vara!

Det började med gap, skrik och slutade i dom SEDVANLIGA tårarna.
Bara för att JAG vann skokampen.
Eller hur man nu ska uttrycka det ;(

Promenaden var följaktligen väldigt HÄRSKEN och surheten låg som ett tungt täcke över sonen.
Jag hade pajat hans dag TYP!

Idag var det annat ljud i källan ;)
Han fick ha sina Nikeskor och jisses så pratig och glad han var.
Men tyvärr fick jag ingen "Hej då-puss" för vi fick följe av en klasskompis till sonen, och då passar det sig inte med "Hej då-puss" förstår ni ;)
Trots att vi inte ses förrens imorgon eftermiddag.
Ja, ja...
Jag får nöja mig med en GLAD morgon iallafall!

Jag hade med mig kameran och tog en liten stadsvandring efter avlämnandet vid skolan.
Inget sportande, jag hade vanliga kläder.

Jag börjar med temat STAKET...



Och här skulle man kunna säga :
Snart inget staket!



Tulpaner på rymmen!



Min favorit...
Kaprifol :)
Doftar UNDERBART!
Slut på STAKET-temat.








Biet har BIZZY-tider...
Funny Ha-Ha ;)





Så såg jag Nyhetsmorgon i morse.
(så ovanligt ;)

Vädret skulle presenteras och Peter Kondrup meterolog, kom fram i rutan.
Det var bara det att det stod inte Peter Kondrup som namnpresentation utan :
Zlatan Ibrahimovic!

Mhm, tänkte jag...
Har Zlatan slutat spela fotboll och satsat på en ny karriär som meterolog?
Eller har Peter bytt namn till Zlatan?
Eller han helt enkelt TEXTNINGEN blivit FEL????

Det var det senaste ;)
Vips så var Zlatan Ibrahimovic borta och så stod det Peter Kondrup
Men ett litet " Jag-drar-på-smilbanden-moment" blev det iallafall.
Sticka lugnt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0