Tänkte jag skulle IMPA...

Sonen och jag har ritat...

Det började inte så bra, för vi hade inget papper.
Sonen stack ner till morsan och lånade urdåligt papper men det fick gå.
Imorgon ska jag köpa riktigt skiss och ritpapper till oss.
Ett måste att ha hemma i detta hemmet :)

Vi började med att rita fåglar.
Sen började sonen rita DJÄVULEN.
Då kom jag på att jag skulle rita drakar...
Tänkte att jag skulle försöka impa på sonen genom att rita lika snygga drakar som "Pål vår Idol"

Det gick sådär...
Sonen vart inte jätteimpad.

Skillnaden mellan mig och Pål är att Pål kan rita en drake ur fantasin...
Det kan INTE jag.
Jag måste ha en FÖRLAGA för jag är inte så VAN att rita drakar.
Jag är mer en BLOM och dekorationsmålare ;)

Men jag ritade av en drake, på SKITPAPPER och med en SKITBLYERTS.
Helst ska man ju ha flera olika sorters blyers med olika hårdhet för att få bästa resultat.
Men det kändes inte som jag orkade lägga ner det arbetet när jag hade värdelöst papper.
Resultatet blev...





Förlagan syns längst upp till höger på denna bilden.

Inte jättesnygg, absolut inte, men jag blev faktiskt sugen på att rita bättre och fler.
När jag har klokt papper.
Då kan jag gärna sitta och PILLA i några timmar och vara mer nogrann.
Denna tog mig en kvart att kludda till.

Men sonen då´ra...
Sin MORMOR upp ida´n...
Entusiasmen FLÖDAR när man SKAPAT något.

( Ja, min mor är INTE DIREKT känd för att strö komplimanger runt sig när det gäller saker man skapat.
Hon har INTE varit en UPPMUNTRANDE konstälskare i detta hemmet...
Någonsin...
Trots mig, min mormor och faktiskt min pappa som har knåpat med både det ena och andra.
När pappa hade målat en tavla en gång, som han var väldigt nöjd med.
Så gick han och ramade in den med guldram och allt.
Kom hem och gav den till mamma...
Hon hängde ner den i källaren och där hänger den ännu.
Sjysst.
Ok, hon har ju sparat saker man har gjort, men det är ju inte så att det STÅR framme direkt
 Well, well ;)

Sonen sa :
" Fin mamma, men inte lika snygg som PÅLS drakar... "
Så la han den på soffbordet.
Knäppte på "Hanna Montana " och så var det färdigritat.
Happ.
Fick man för det...
Stick lugnt ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0