Uno Problemo...

Jag tror att vi har ett litet problem...
Uno problemo ;)

Eller rättare sagt JAG har ett problem.
Mina utslag på händerna har blivit värre...
Så fort jag hanterar kaninen, blir det FLER och dom kliar som FAN!!!!!

Alternativet är att det är SÅGSPÅNEN jag inte tål.
För när jag fixade till Leos nya bur, inte hanterade Leo, för han var ute med sonen, så började det klia FÖRST idag!!!
Förut har jag haft plasthandskar och det hade jag inte idag.
Leo springer i spånet och så lyfter jag honom och får spån på mig...
Nässelutslag!
Imorgon ska vi skaffa halm och se om det hjälper, annars är det Leo!!!!
Vad gör vi då?
Sonens pappa har ju katt.

Jag GISSAR att det är spånen, för SÅ MYCKET DJUR som jag har haft i mina dagar och ALDRIG haft en tillstymmelse till allergi.
Och då borde det sätta sig i luftvägar och ögon.
Här är det på händerna!

Och när vi ändå är inne på UTSLAG så kan jag meddela att vad gäller mitt ansikte så är inte solen eller maten min värsta fiende just nu...
Det är HETTAN och värmen i luften!
Idag var det 30 grader i skuggan, och jag svettas.
Ju mer jag svettas, blir varm i ansiktet, desto PRICKIGARE blir mitt ansikte!
Men det försvinner över natten iallafall så det stannar inte kvar, alltid något.

Jag skrev ju för några veckor sedan att jag kommit på det där med att alltid tvätta mitt ansikte med svalt vatten och att det hjälper jättemycket mot att jag blir knottrig i duschen.
Men nu är det HETT och då svettas jag :(

Kom och tänka på det igår, när jag var på kalas och det var SLÄKT och folk där som jag inte sett på länge.
Och vissa som jag bara känner lite...

Då är det ju det där med att jag inte kan äta all mat, jag inte dricker alkohol och att jag MÅSTE ha skugga...
Det blev genast frågor VARFÖR?
Jag fick TRE gånger på en kväll FÖRKLARA lite om Rosacea.
Dom som frågade sa alla : " Rosacea, vad är det? "
Gammal som ung, ingen visste och för mig är det så "vanligt" nu att jag tycker att ALLA borde vad rosacea är.
Men, folk har ingen aning...

Jag kände mig som en trasig skiva tillslut och tänkte :
"Jag vill inte vara Rosacea-Madde någe mer ikväll eller någon annan kväll.
 Och orkar inte tjata samma meningar om och om igen...
Orsak och verkan m.m"

I fortsättningen när jag går på kalas, och jag får frågan varför jag inte äter "ditten eller datten" eller dricker alkohol kommer jag bara svara :
Jag dricker inte alkohol för jag är nykterist och jag äter inte "ditten eller datten " för jag har blivit allergisk på gamla da´r...
PUNKT!

Så blev jag lite PURKEN på sambon och min "Bizniz-coach" igår.

Jag hade nämligen en liten fråga till min "BiC" igår som gällde YTTERLIGARE en försäljning som har skett på "Bolaget".
Dvs, hon har sålt en sjal till plus en brosch...
Jättekul och bra, men hon ville göra betlaningen på "annat sätt " än överrenskommet och jag behövde lite coaching av min "BiC" ;)
Vill inte riktigt gå in på det här i detalj för man vet inte VEM som läser.
Jag frågade iallafall min "BiC" hur jag skulle göra...

Jag fick råd och det tänker jag följa.

Men sedan...
Kom "Grabbarna Grus " igång och började snacka min Sjalförsäljning i övrigt och mitt företag som INTE EXISTERAR.
Ja, jag har ju ingen F-skattesedel eller företag registrerat utan jag bara kör på liksom.
Helt plötsligt kommer det fram GREJER som dom aldrig talat om förut för mig.
Jag har ju ingen koll på regler för försäljning direkt, utan tänkt att jag tjänar ju inte över 10 000 kr per år så det är ju ingen fara...
Trodde jag.

Men då kommer det helt plötsligt fram att :

Om jag bara hade skött min försäljning som förut, dvs från mitt arbetsrum, inne i huset och bara tagit beställningar så hade det inte varit någon fara...

Men förra året EXPANDERADE jag ju ;)
Öppnade BODEN, dvs en "BUTIK" , har skyltar på vägen, säljer både på beställning och i boden.
OCH...
Säljer på Bolaget och på Signerat.Se.
BIG BIZNIZ alltså!
Då kan jag tydligen åka på VÄRLDENS SKÖNTAXERING om någon skattespion kommer på mig!
???????????

Jag har som sagt EXPANDREAT för ETT ÅR sedan och DOM BERÄTTAR det NU!!!
Så SJYSST!!!!

Jag kom med motargument om att jag kan visa papper och inkomster, utgifter DIREKT om skattespionen kommer på mig, men det blev bara HÅNSKRATT!
Vad skulle mina små noteringar hjälpa, det skulle dom ALDRIG gå på enligt EXPERTERNA sambon och "BiC" !
:(
Så berättade min bästis mamma att hon hade minsann hört att "MOROTSGUBBEN" som alltid brukade sälja morötter på Sudersand och i färjekön på Fårö hade åkt på världens sköntaxering på jag vet inte HUR MÅNGA 10 000-tals kronor för att han var OLAGLIG försäljare!!!
????????????, Igen...

Jaha...
Var det därför han bara försvann och man saknade dom där goda morötterna alltså?
Javisst...

Jag har FYRA saker jag behöver ta tag i nu alltså...

1. Putsa fönster!
2. Ringa SKATTEMYNDIGHETEN och kolla vad som EGENTLIGEN GÄLLER!
3. Gå och prata med "mitt extrajobb" som blivit världens missupfattning och jag helt glömt av tills igår.
4. Ringa om NYA  jobbet jag sökte.
5. Mina utslag på händerna.

Häcken FULL?
Jomen visst ;)
Sticka lugnt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0