Våran kanin :)

Jisses...
Från ha bestämt att:
Inga flera djur efter Flisan så sitter jag här med en kanin nu!!!

Här är då VÅRAN kanin...



Tataaaa...
Han, det är en hane, är av rasen Lejonhuvad kanin.
Jag tycker att han ser ut att heta LEO...
Han har liksom en liten krans runt huvudet, mer fluff än vad Ulltussen och Fluffis hade.
Fast sonen får döpa honom, just nu heter han iallafall LEO  :)

Men hör på det här då...
Dom som ägde dom andra kaninerna har KÖPT Leo i hittelön!!!!

I tisdags på förmiddagen försvann då Ulltussen & Fluffis från sin bur i sitt RIKTIGA HEM.
Dom ägs av en familj med två små döttrar.
Jag tyckte nämligen att när jag ringde idag så sa mamman att Fluffis & Ulltussen redan var sålda.
Och att DOM hade två syskon till som vi kunde få en som hittelön om vi ville.
MISSFÖRSTÅND á la BIG TIME!

Dom hade alltså själva KÖPT kaninerna för 1½ vecka sedan.
Och idag åkte dom ut till uppfödaren som hade två syskon kvar.
Köpte Leo till OSS som tack för att deras döttrar fick tillbaka SINA KANINER!!!!
Jag blev helt PAFF och kände mig superdum.

Men herregud, jag hade ju inte sagt JA till en kanin om jag vetat att dom skulle åka och KÖPA EN!!!!
Men dom var så glada, tacksamma och tåriga när dom kom och hämtade sina kaniner och mamman sa att det var värt VAD SOM HELST att få tillbaka just DERAS kaniner.

Jag kände mig SUPERDUM som sagt, och väldigt tacksam jag också.
Det blev kramkalas, en massa prat, och hej då och vi syns!
Till sonen kommer jag säga när han kommer hem :
Du, kaninerna har åkt hem men din HITTELÖN står i trappen :)
Han kommer nog dö.
Snacka om solskenshistoria.
Sticka lugnt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0