3-0...

NU, står det 3-0 till sambon och jag har fått bita i det sura äpplet ;(



Sambon gick in på "Harry Carlssons" på förmiddagen.
Ringer och säger :
" Älskling, dom har sänkt tv´n 500 kr sen igår... "
Sicken himla tur att jag fick ont i huvudet och blev sjösjuk och inte ville göra BIZNIZ igår!!!!!
Kanske GUD hade ett finger med i spelet ändå ;)

Jag fick inte min vilja igenom när det gällde BURKEN men vi fick tv´n lite billigare...
För jag tror VERKLIGEN Gud är en materialist som inte bara tänker på det GUDOMLIGA, ogripbara utan också våra prylar.
Gud hänger med och är modern.
Människan ändrar sig genom tiderna och det gör Gud med ;)

Till skillnad från PÅVEN...
Han är lika urbota INSKRÄNKT som en FÖRSTENAD FOSSIL...

Iallafall.
Vi gick dit på eftermiddagen och gjorde affärer.
Innan vi skrev på papper så råkade jag se in i ett av deras rum.
Vad tror ni står där???
En BURK-TV!
Kolla säger jag till sambon, EN BURK-TV.

" Nä, men den é trasig, säger han..."
Hur fan vet du det?
Jobbar du här eller?
" Nämen KOM NU, vi har ju bestämt oss... "
Har vi????
DU har ja...
Inget är väl HUGGET I STEN?

Jag antar att han blev rejält svettig och såg sin chans till att ÄNTLIGEN få en PLATT-Tv flyga all sin kos...
Jag kände direkt  " Den lilla djävulen inom mig " komma fram och jag VILLE RETAS.
Visst hade jag också bestämt mig, men så är jag min fars dotter och RETSTICKAN ligger alltid på lur ;)

Jag stegade fram till försäljaren och började fråga om BURKEN.
Sambon efter och FÖRSÖKTE AVBRYTA mitt intresse för burken.
Jag blev ännu mer taggad att RETAS.
Försäljaren sa:
"Jamen visst, vi kan gå in och titta på den tv´n "...
Sambon blir då HELSTIRRIG och står och säger INFÖR försäljaren:
"NÄMEN DEN ÄR TRASIG... "
Igen säger jag :
Hur vet du det, jobbar du här????
Sambon skrattade NERVÖST och sa inget mer.

Vi tittade i i rummet och försäljaren säger :
"Jaha, den där, nä, den ÄR trasig och ska slängas... "

Sambon DROG LÄTTNADENS SUCK!!!
Jag log i mjugg ;)
Såååååå ELAK...

Så nu har vi en ny tv med TOMTERÖD-FRI bild.

Idag, när jag var ute på promenix...
Jag lyssnade på " Morgonpasset " i P3 med Martina & Kodjo.
Mitt favoritprogram för övrigt.
Jag tycker dom är så suveränt roliga, mysiga och GOOD FEELING-radio.

Ni kan ju tänka er när man går med mobil och proppar, det syns inte direkt att man lyssnar på något.
Jag skrattade...
Dom hade Salem Al Fakir som gäst och lekte en lek som hette " Pest eller Kolera ".
Det måste sett hur SKUMT UT som helst.
Men det var verkligen KUL!
Och den där leken " Pest eller Kolera" blir garanterat en NY VUXENLEK att leka när man har barnfritt.

Nu blir det lite bilder.
Temat blir :
Fiskebåt...







Kasta loss och åk iväg...

Det har faktiskt min käre sambo gjort ikväll.
Han har åkt till fastlandet på " LAN-helg " med en kompis.
Kul för dom...
Skönt för mig ;)
Nä, det känns faktiskt lite ensamt.
Vi är ju inte så ofta ifrån varandra.
Han har varit bortrest EN gång själv, på snart 5 år.
Och jag har varit borta EN gång med sonen själv på 5 år.
Vi är fan jämt ihop.

Det är liksom skönt att få ha lediga dagar från varandra, men när någon reser bort känns det...
Tomt...
Eko ;)
Fast jag klarar mig, jag ska ju jobba hela helgen och imorgonkväll ska jag träffa två vänner och vi ska äta middag och se film.
På våran nya tv.

Så till sista bilden.
Lite VÅR från rabatten.
Nu börjar blommorna blomma.



Asch, nu blev det den suddiga bilden, men jag orkar inte byta ;)
Sticka lugnt.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0