Blommor & bok & grupp.

Glömde lägga in bilden på mina TULIPANER, jag vet att det heter tulpaner men tulipan låter gulligare :)

Eller skrivs det tulipan och uttalas tulpan???
Ööööh, nu blev jag osäker...
Iallafall, tulipaner från Ica, för TIO kronor.



Så läste jag en recension på en bok idag.

Boken om "Slas " Stig Claesson, Blåbärsmaskinen.
Han son Nils har skrivit en skildring om sin far och sin egen uppväxt.
Den ska tydligen inte vara så smickrande för den döde Slas del.
En supande, geni, sosse, träningsnarkoman, superegoistisk gris verkar han ha varit.
En bok jag DEFINITIVT ska läsa.

Många recensenter har varit superarga på att Nils har skrivit den boken om sin far.
För att dom gillar Slas.
Vad vinner han på det, undrar dom...
Att svartmåla sin far när han är död.
Kanske Nils behövde göra sig fri från sina demoner för gott???
Kanske han var trött på att höra :
" Men din far som är en så´n himla mysig man, begåvad och härlig."
I know the feeling i sådana fall :(

Jag gillar också Slas, men kan mycket väl tänka mig att han var ett monster periodvis.
Jag trodde också Slas var supermysfarbrorn personifierad.
Begåvad, ångestfri, levnadsglad.
Fel, fel, fel, tydligen...
Hm.

Så läste jag vad en recensent hade skrivit idag.
Recensenten var lite mer på Nils sida kändes det som.

" Barn glömmer aldrig när en förälder tappar fotfästet.
Dom kan ha förståelse, men kan dom förlåta? "

Då skulle jag vilja säga precis tvärtom...
Ett barn kan FÖRLÅTA, men man kan inte FÖRSTÅ.
Speciellt inte när man själv har fått barn och ser sin egen föräldraroll.
Man kan ske inte kan förlåta allt, men det mesta.
Man får FÖRSONA sig med någon annas brister och sjukdom.

Jag ska iallafall läsa boken för jag tror att det kan vara mycket IGENKÄNNINGSFAKTOR.
Iallafall för mig.
Och jag tror inte Nils Claesson har skrivit en hatbok.
Han har nog som sagt han har frigjort sina sista demoner.

Och jag gillar verkligen meningen :
" Barn glömmer aldrig när en förälder tappar fotfästet. "
Mycket bra skrivet!!!!
Nä, det gör man verkligen ALDRIG!

Sen är jag så irriterad.
Jag har gått med i en grupp på Facebook.
" Gute Egenvinning " ( tror jag den heter )
Men den ska jag gå ur...
Faktiskt.

En av dom som har startat gruppen råkar vara min vän, och därför gick jag med.
Hon är en himla klok och fin person, och denna gruppen är JU BARA en NÄTET-GRUPP...

Dom flesta som är med i gruppen verkar vara singeltjejer.
Och någon enstaka man.
Men jag är ju inte en singeltjej...

Men deras DIREKTIV och uppmaning verkar vara att MÄN ÄR IDIOTER.
( det kan jag tyvärr inte hålla med om )
Har jag förstått nu...
Och jag förstod det ännu mer på sista GRUPPMAILET som kom efter deras första " STYRELSEMÖTE " i söndags.

Obs : det var inte min vän som skrivit, hennes gruppbrev är lite mer PEPPING till ens personlighet och "älska dig själv-uppmaning ".


VISSA MÄN ÄR IDIOTER!!!!
Men det finns lika många KVINNOR, tjejer, bitchar, häxor som också är IDIOTER!!!!
Men jag har inte lust att vara med i en " hata män-community ". ( eller vad det heter )
Nej, tyvärr så verkar det vara någon konstig PISKA UPP stämning och att vi kvinnor är STARKARE än starkast.
Hm, larvigt.

När jag dessutom läste i gruppbrevet att personen i fråga satt och skrev med ett " glas rött " inom "bekvämt avstånd " då tänkte jag :
Är det DU eller VINET som talar nu...

Nä, människor är människor.
Inte män eller kvinnor, svart eller vit, frisk eller handikappad, blond eller brunett, hetro eller gay, WHATEVER...
Jag kan hålla på i evigheter.
Jag har skrivit det förut i andra sammanhang och jag skriver det igen :

" Det handlar om INDIVIDEN och INDIVIDENS beteende och inte KÖNETS!!!!!

Visst har man träffat stopskott och varit ihop med IDIOTER, men världen består av SÅ MYCKET MER än att HATA!
Snart kan ni kalla mig Madde Di Leva ;)

Det är faktiskt MAN SJÄLV ibland också som SKAPAR FÖRUTSÄTTNINGAR för att män kan behandla en som " en mindre vetande art "...
Vissa män är skitstövlar, men det är väl inget nytt under solen???
Nä, dom är bara att strunta i!!!

Jag hoppar av HATA, PISKA UPP STÄMNINGEN, BITCH-GRUPPEN och startar nog en egen :
KRAMAGRUPPEN ;)
Bitch, ängel, häxa, kvinna, fitta, sötnos, tant, fruga, kan jag vara ändå...
Och KRAMA någon SUR manshatare istället ;)

Idén skulle ju vara att SNÄLLA män också skulle vara med och tycka att andra män är grisar.
Och killarna som går med i den gruppen är bara ute efter en enda sak :
FÅ KNULLA! ( ursäkta )
Dom vill säga till tjejerna i gruppen :
" Jag är inte som alla andra killar, jag är SNÄLL och mig kan du lita på " ;)
Baah...
Tjena, dom vill ....
Så var det med det, jag går ur !
Hoppas nu bara inte min vän gör slut för det :)
Men det tror jag inte...
Sticka lugnt.




Kommentarer
Postat av: Karin

Du får nog läsa brevet en gång till =)

Är inte för manshatare utan starka kvinnor...sen drack hon vin när gruppen startades inte när hon skrev brevet... Kram på dig

2009-03-31 @ 00:12:16
Postat av: Anonym

Jag läser igen..

Ang vinet...



Och en grupp för starka kvinnor, yes I KNOW!!!

Det skrev jag oxå, så läs mitt inlägg igen då ;)



En grupp för starka kvinnor, jag betackar mig som sagt.



Jag kan vara stark ändå utan tramsiga, mansfientliga inlägg för det FÖREKOMMER också och VAR SJÄLVA GRUNDEN till att gruppen startades!!!

Knäppa män som beter sig som as...

Eller så är det så att jag gör bort mig nu och avslöjar nå´t som är bara " inom" Chefsbitch-gruppen...

Men det var den INFON jag fick...

Så det så.

Och det tycker jag bara är LARVIGT också!!!



OCH som jag skrev ang dom FÖRSTA inläggen som "L" skrivit, så var det lite mer PEPPING av personen...

dom var bra.



Men starka kvinnor är vi väl allihopen.

Rävspel pågår dessutom bakom kulissernaoch bakom ryggen på folk och då blir gruppen ÄNNU mera TRAMSIG!

Kvinnor som (möjligtvis) sticker varandra m "kniv i ryggen".

Då blir det ÄNNU MINDRE kvinnokraft!!!!!

Jag föredrar att vara en BTICH, häxa, fitta, kvinna whatever UTAN "Gute egenvinning".

Kram på dig med :)

2009-03-31 @ 11:14:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0