Dåligt samvete...

Så läste jag kvällstidningen och det var ingen MUNTER läsning.
Inte en enda glad nyhet...
Jag hade gett vad som helst för lite larvigt skvaller...

Jo, ett HEMSKT TRÅKIGT  skvaller var det:
Tommy Körberg har blivit farsa IGEN, i pensionärsålder...
Om sju år när barnet börjar skolan :
" Nämen så roligt, har du din farfar Tommy med dig på första skoldagen :(  "
Stackars barn.

Så skrivs det om Fritzl-rättegången som är det värsta som mänskligheten skådat...
Jag har sett många skräckisar, splatter, allt möjligt SCARY, men den här gubben överträffar allt ens fantasi kan komma på.
Det finns inte ens ord.

Så var det Arboga barnen.
Och den där Schürrer som ska överklaga.
Det finns inte ord där heller.

En 16-åring dog efter att ha sniffat butangas.

Rapporter om FATTIGSVERIGE.
Ja, snart är man väl där själv.
Nä, fy vilken tragik.

Själv sitter jag här med dåligt samvete.

Sonen fick en inbjudan till nån bandyturnering.
På påsklovet.
Jag jobbar en dag och har ett personalmöte den veckan.
Sonens bandytunering är FYRA HELA DAGAR...
Jag kunde stått ut med det om det hade varit som Krullis Cup, 3 matcher på 1 dag....
Men om någon tror att jag skulle SABBA mina lediga dagar med att sitta och pinas i FYRA dagar på ledig tid och kolla på småungar som spelar bandy...
Då tror dom fel.
Även om det hade gällt min son.

Jag vill göra helt andra saker med min son och familj och inte binda upp mig för att ANDRA FÖRÄLDRAR inte kan hitta på EGNA saker att göra med sina barn på ledigheten.

Ska varje LOV nu bindas upp på en massa djävla sportaktiviteter???
Ursäkta mig, jag har faktiskt dåligt samvete för att jag inte anmält min son till detta...
Men samtidigt är jag faktiskt ARG!!!!!

Jag säger ingenting om att folk vill ha fullfart och inte klarar av att umgås i HEMMAMILJÖ med sin fru och barn men GE FAN I att sätta upp en massa lappar till höger och vänster I SKOLAN.
Det sätter en PRESS på föräldrar som faktiskt inte har lust att binda upp sig när dom har ledig tid på att SITTA BORT fyra hela dagar.

Och jag är faktiskt inte ensam om att tycka så här.

Ska inte barnen vila sig på lovet och LEKA med sina vänner.
Få ta det lite lugnt???

Nä, tyvärr är jag riktigt uppretad av detta just nu.
Och mest för att i svarsmailet jag fick så står det om NÄSTA TURNERING i "GUD-VET-VAD" nästa LEDIGHET.
Jag höll på att spricka av ilska.
Dom kan ta sina djävla tuneringar och stoppa upp i .....
Förlåt...
Men jag hatar när andra människor ska styra ens fritid.

För resultatet blir, att jag blir "The Bad Mum" när sonen frågar varför inte han var anmäld till bandyturneringen.

För att jag vill att vi ska vara FRIA, obundna och ta dagen som den kommer...
Hur mycket tror ni det biter på en nioåring ?
Jag hoppas han är sugen på lite oväntade, oplanerade dagar och sovmorgon under påsklovet.
Snälla, snälla, snälla...

 Nä, det här har inte varit en bra dag.
Jag har känt mig vimsig på jobbet och haft nollkoll känns det som.
Inte bra.
Jag har en i min närhet som har ett helvete men som jag ibland undrar hur personen i fråga tänker...
Jag känner mig rent BEDRÖVAD å den personens vägnar.
Ledsen.
Jag vill....... men det går bara inte...
Jag ska inte skriva mer om det, men jag är ARG.
Som ni märker :(

Nu har jag kräkt av mig lite.
Känns lite bättre.
Sov gott & Sticka lugnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0