Dasset igen...

Utedasset var inte stulet...

Idag läste jag i tidningen att POLISEN som tagit emot anmälan om stölden hade fått ett samtal från Tekniska förvaltningen igår när " Dasset-nyheten" var på tapeten...

Dasset var bortplockat av kommunen som har gjort en ÖVERSYN av UTEDASSEN på gotland...
Vad kostar inte det skattebetalarna???
Scenario :
Vad jobbar du som?
Jag jobbar som DASSÖVERSYNINGSMAN inom kommunen.
Hm...
Ja, alla har vi lika arbetstitlar ;)

Känns det som ett bra slöseri med våran kommuns ANSTRÄNGDA ekonomi och pengar, att vi har folk som plockar ut lön för att dom åker runt och kollar hur UTEDASSEN ser ut???

Mitt förslag är att dom DRAR IN tjänsterna på tekniska förvaltningen ISTÄLLET FÖR skola, vård och omsorg.
Fast nu är ju inte jag kommunpolitiker eller chef i kommunen, så jag bestämmer ju inte.
Men ett MEDBORGARFÖRSLAG iallafall...

Så stod det i tidningen idag om folk som har flyttat hit till ön.
Trevligt och bra...

Och att kommunledningen vill satsa en miljon kronor på ett VÄLKOMSTPAKET till fastlänningar som flyttar hit!
Ett " Flytta-Till-Gotlandpaket" ??????
Så här tänker kommunen:

" Tanken är att det ska innehålla olika erbjudanden från FÖRETAG, men också sådant som FÖRSKOLEPLATSER till inflyttade familjer.
Varje ny kommuninnevånare innebär 60 000 kronor i skatteintäkter för gotlands kommun... "

Några motfrågor till att börja med:
Vad kostar det kommunen om inte dom hitflyttade får jobb?
Vad kostar det kommunen i SOCIALBIDRAG om dom hitflyttades a-kassa tar slut och det fortfarande inte finns jobb.
Varför kan inte dom som är ARBETSLÖSA HÄR få ett ERBJUDANDE från ETT FÖRETAG???

HALLÅ...
Nu blir jag RIKTIGT FÖRBANNAD som KOMMUNINNEVÅNARE och gotlänning!
Inte för att jag vill vara RASISTISK mot fastlänningarna nu, men FLYTTA INTE HIT!!

Varför ska INFLYTTADE få RÄKMACKA till förskoleplatser när VI GOTLÄNNINGAR inte kan få plats till våra barn FÖRST OCH FRÄMST!!!!!!
( Ok, inte jag, men småbarnsföräldrar... )
Alltså va faaaaan...
Dag efter dag matas vi om bristerna och nedskärningarna för skolor och dagis.
Men om du flyttar hit, dagisplats och förskola, VASSEGÓ...

Vi har inte jobb till oss själva en gång, varför ska det flytta hit andra JOBBTJUVAR.
Här får folk sparken från sina jobb på löpande band.
Gärna sen, men inte nu...

Erbjuda pengar för att folk ska flytta hit...
Bah!!!!!

Vad sägs om ett " TACK FÖR ATT DU BOR KVAR- BIDRAG " till oss som redan bor här????

Överraska några barnfamiljer som har det kärvt och redan bor här.
 Eller ÅTERIGEN, satsa den miljonen på SKOLAN, vården eller omsorgen.
Kom inte dragandes med dom där djäkla " OLIKA POTTERNA " som kommunens toppar tycker om att dela upp allting i för då får jag faktiskt DÅRPIPPI.
En enda gång jag hör ordet POTT och jag kommer göra som Torbjörn Axelman, skjuta vilt omkring mig mig.
På ett möte med kommunpolitiker...

Ni andra är säkra, JAG LOVAR ;)

Jag vet att jag skriver mycket om det här med kommunen och kommungubbarna, beslut och förslag.
Men det retar mig något så otroligt att vi har en så INKOMPETENT kommunledning.
Jag skulle antagligen fixa deras jobb bra mycket bättre än dom.
Trots att jag saknar "utbildning".
" Kommungubbe-tant-utbildning ".
Jag verkar ha mer vett i skallen, bättre idéer och ett sundare FÖRNUFT än dom som bestämmer.
Iallafall om jag får säga det själv ;)
Snacka om HYBRIS, ha, ha, ha.

Så till min hudläkare.
Hon har satt in den sista dosen på min Rosaceamedicin.
I SMÅFÖRPACKNINGAR....
Vilket innebär att det bli MYCKET DYRARE att plocka ut medicinen.
En stor förpackning kostar mindre än om jag får 4 uttag på samma dos medicin.
SÅ ONÖDIGT...

Så sa apotekaren till mig, när jag häpet gnällde om detta "tilltag" av läkaren :
" Ja, men det kan ju vara så att hon sätter in mindre förpackningar för att du trappar ner och inte ska SLÄNGA BORT överflödig medicin. "

Du, sa jag då...
Har man ROSACEA / Tantacne då kan jag lova dig att man slänger inte EN endaste liten tablett för det är VIKTIGARE än allt annat i livet.
Viktigare än familj och vänner ;) till och med.
Det är viktigare än det viktigaste av det VIKTIGA...

" Hm, jag det är klart, sa hon och skrattade "...

Morr, säger jag och blir irriterad på onödiga pengar som försvinner...
Sticka lugnt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0