Det blir promenad.

Det blir promenad till jobbet också.
Med cyklen.
Det är så himla soligt ( Tjat, tjat, tjat ... ;) ju...
Blir man sen sittandes inne resten av dagen, då har jag iallafall fått ordentligt med frisk luft och sol idag.

Tror att jag tar vägen förbi Renokiosken också.
Det är ju LÖRDAG och jag måste nog ha lite snask till Melodifestivalen ikväll.
Även om jag är på jobbet...

Så håller jag tummarna för att Caroline af Ugglas vinner och går vidare.

Allt bara för att sambon skulle SLUTA och se på melodifestivalen OM hon gick vidare.
Jag vill se OM han gör allvar av det hotet.
Tvivlar starkt på dettta.

Tyvärr så tror inte jag att den går vidare, för den var urdålig.
Urkass.
Därmed inte sagt att Caroline af Ugglas är dålig i övrigt.
Jag tycker hon är HELSKÖN och jag skulle gärna vilja vara som hon.
Jag får HÄRMA :)

Själv kommer jag att heja på Lilli & Sussi.
Allt för att få tillbaka känslan av DISCODANS på 80-talet och deras härliga BENMOVES.
Och så kommer jag TITTA på Martin Rollinski, ögongodis för en gammal tant som jag ;)
Nu ska jag fixa det sista ses i mörra!
Sticka lugnt.




Kommentarer
Postat av: Jenny

Hej!

Det verkar ju stämma det där att ni har mycket sol på Gotland, här i Stockholm är det grått o mulet och inga snödroppar i sikte..

Jag bor alltså i Danderyd norr om Stockholm (Sveriges bästa kommun i en mätning gjord i höstas) ;)

Jag jobbar som rammakare, dvs jag ramar in konst (och annat). Har egen butik/verkstad och ingen anställd, så det blir lite mycket ibland.

Jag hamnade på din blogg av en slump när jag surfade på "halsmandeloperation", och tyckte du var jätterolig och jag kände igen mig så mycket i dig, det kunde varit jag som skrivit nästan allt!

Du verkar vara en kreativ person, läste jag nånstans att du målar också? Jag målar akvarell när det finns tid, vilket det nästan aldrig gör numer. Eller det är väl så här: att mitt arbete är ju också väldigt kreativt, så på min lilla fritid känns det inte så avkopplande att måla eller sticka. Men jag längtar tills man går i pension, oj vad jag ska måla och sticka då...

Jag tyckte det var så kul att du också gillar Top Model, jag älskar det och skäms lite för det... Nu när jag var sjukskriven var ju dagens höjdpunkt gamla Top Modelavsnitt klockan 16, underbart!

Nu ska vi på middag hos vänner i stan. Härligt att få god mat utan att fixa själv.

Ha det gott!

Jenny

2009-03-07 @ 17:19:17
Postat av: Bloggaren Herself

Aha...

Vi har ÄNNU MER gemensamt verkar det som.

Jag är utbildad keramiker, textilkonstnär och.

Så var jag så fiffig en gång i tiden när jag var ung...

Jag har alltid målat, ville gärna lära mig lite mera teknik, färger ect, men var snål...



Jag ville gå Konstskola men inte ta några lån.

Kom på den brilljanta idén när jag var 22 år att söka en PRAKTIKPLATS hos en konstnärinna som hette Maria Sas.

Jag var hos henne i 10 månader och fick betalt från arbetsförmedlingen.

Hon lärde mig lite olika tekninker, inramning ( vilket jag tyvärr glömt nu ), grafik, OCH RUMÄNSKA maträtter.

Jag hjälpte till att passa hennes affär, springa ärenden när det behövdes. Det var kanoners!



Jag är lite av en allkonstnär, jag älskar att lära mig nya hantverk hela tiden.

Men trots min hantverksutbildning så kan man inte riktigt klara sig på det.

Jag vill ju göra lite av varje och inte hålla på med bara keramiken tex.

Fast då har jag ju den LYXEN att jag har "ett vanligt" jobb som Personlig assistent /vårdbiträde

som jag faktiskt också älskar.

Det gör att jag både kan ha en fast inkomst och hålla på med mitt hantverk.

Lyx, lyx, lyx...

Jag har en liten ,liten bod på våran tomt, där jag säljer mina små alster.

Så håller jag på och fixar iordning en Sommarverkstad i vårat garage. Där ska drejskiva, ugn, vävstol ut så fort det blir varmare. Och målarpryttlar :)

Himla coolt att du är rammakare.

Och Top Model, ja...

Ha, ha, ha.

Ja, fråga mig inte varför jag gillar Top Model, jag bara gör det.

Jag och min son är rena rama FANCLUBEN ;)



Sonen ÄLSKAR Miss Jay och tycker han är HELCOOL med sina knasiga frisyrer, tjejkläder, minspel, gå-lektioner.

Han har själv sagt att han vill bli TRANSA och stylist...

Och polis...

Hur han nu ska få ihop den kombinationen, ha, ha, det undrar jag..



Jag är en så´n där DOKUMENTÄR-ÄLSKARE annars men så kan jag bara inte hjälpa det ibland, och fastna för sådana där YTLIGA program som folk fnyser åt...

Men ser på i SMYG ;)

Mer Top Model åt folket säger jag...

Ha det så bra :)

2009-03-08 @ 21:05:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0